جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10228 14:59 1393/11/24
هزینه سفر در ایام غیرپیک به نصف کاهش می‌یابد

هزینه سفر در ایام غیرپیک به نصف کاهش می‌یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هزینه سفر در ایام غیرپیک به نصف کاهش می‌یابد

هزینه سفر در ایام غیرپیک به نصف کاهش می‌یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در مورد یارانه و خدماتی که ترکیه به گردشگران ایرانی می‌دهد

و تاثیر این مساله بر گردشگری در داخل کشور گفت: آنچه ترکیه به عنوان اختصاص یارانه به گردشگران ایرانی عنوان کرده، تنها بخشی از هزینه سوخت هواپیما در زمان غیرپیک سفر است، ما هم باید بسته‌های سفرمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که در دوران غیرپیک سفر هزینه‌ها به نصف تقلیل پیدا کند.
وی ادامه داد: باید توجه کنیم که این کشور‌ها در زمان پیک سفر هرگز چنین یارانه‌هایی را به گردشگران نمی‌دهند، برای نمونه قیمت تور‌ها برای سفر به بخشی از ترکیه در برخی ایام سال ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد، اما در زمان پیک سفر این مبلغ به یک میلیون هفتصد هزار تومان می‌رسد.
سلطانی‌فر با بیان اینکه برخی شهر‌ها همانند تهران حتی در نوروز نیز تخفیف ارائه می‌دهند، گفت: به جز این موارد در بقیه شهر‌ها نیز شاهدیم که در ایام غیرپیک، تخفیفات قابل توجهی از سوی هتل‌ها داده می‌شود؛ برای نمونه از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند که فصل غیرپیک سفر برای مشهد است، هتل‌ها تا ۶۰ درصد قیمت را پایین می‌آورند.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حداکثر ۲۰ درصدی قیمت هتل‌ها به گردشگری داخلی ضربه وارد نمی‌کند، گفت: چاره‌ای در این زمینه نداریم، با توجه به هزینه‌هایی که هتل‌ها دارند، اگر نگذاریم در ایام پیک سفر قیمت خود را بالا ببرند در ایام غیرپیک نمی‌توانند خدمات بدهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |