پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 3776 14:24 1393/05/03
هر نوع کمکي که فلسطيني ها بخواهند ارسال خواهيم کرد

هر نوع کمکي که فلسطيني ها بخواهند ارسال خواهيم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هر نوع کمکي که فلسطيني ها بخواهند ارسال خواهيم کرد

هر نوع کمکي که فلسطيني ها بخواهند ارسال خواهيم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان گفت: ما اکنون مقداري اورانيوم داريم که غناي آن 0.8 درصد تا حدود 1.8 درصد است، ولي عمدتا غناي آنها يک درصد است. اينها چند کيلوگرم هستند که ممکن است تا يک تن برسد. قرار است آنها را بر اساس توافقي که انجام خواهيم داد به نحوي تبديل به پودر اکسيد اورانيوم کنيم، اما درباره جزئيات ديگر اکنون نمي‌توانم چيزي بگويم.
به گزارش   مهر، علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان که از تقاطع وصال، خيابان انقلاب به جمع راهپيمايان روز قدس پيوست، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره بيانات مقام معظم رهبري مبني‌بر لزوم مسلح شدن کرانه باختري اظهار داشت: ما هر نوع کمکي که فلسطيني‌ها نياز داشته باشند، ارسال خواهيم کرد.
وي گفت: امام (ره) احياگر دين در عصر حاضر بود و يکي از اقدامات به ياد ماندني ايشان، بنيان گذاشتن همين روز قدس است که هر چه در زمان پيش مي رويم مي بينيم که نام و ياد امام (ره) و خاطره اين روز فراگيرتر و ريشه دارتر مي شود.
وي افزود: مردم ايران با فرياد مرگ بر اسرائيل باعث شدند که تمام جهان بعد از 30 و اندي سال با ما همصدا شوند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: رسانه ها پوشش رسانه هاي غربي را رصد مي کنند و مي بينيم حتي در کشورهاي غربي هم مردم به خيابانها آمده اند و همصدا با امت اسلامي مرگ بر اسرائيل مي گويند.
صالحي در پاسخ به اين سئوال که پيام رهبري چه تاثيري بر حضور مردم در اين روز دارد، گفت: مقام معظم رهبري خلف صالح امام (ره) است که به زيبايي و قدرت همان راهي را که امام بنيان گذاشته اند، ادامه مي دهند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره پسماند غني‌سازي که ايران توافق کرده است در تمديد 4 ماهه توافق آن را اکسيد کند، بيان کرد: من جزئيات آن موضوع را اکنون بيان نمي‌کنم.
صالحي افزود: ما اکنون مقداري اورانيوم داريم که غناي آن 0.8 درصد تا حدود 1.8 درصد است، ولي عمدتا غناي آنها يک درصد است. اينها چند کيلوگرم هستند که ممکن است تا يک تن برسد. قرار است آنها را بر اساس توافقي که انجام خواهيم داد، به نحوي تبديل به پودر اکسيد اورانيوم کنيم، اما درباره جزئيات ديگر اکنون نمي‌توانم چيزي بگويم.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين سوال که مصرف اين مقدار چه بوده است؟ گفت: اين مقدار مذکور مي‌تواند يک نوع پسماند تلقي شود که البته همانطور که گفتم اکنون درباره جزئيات آن نمي‌توانم صحبت کنم.
صالحي در پاسخ به اين سوال که آيا ايران در مذاکرات آتي نسبت به ميزان غني‎سازي که اعلام کرده است، کوتاه خواهد آمد؟ خاطر نشان کرد: خطوط قرمز را حضرت آقا تعيين کرده‌اند و همه ما در آن چارچوب حرکت خواهيم کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |