شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1520 15:11 1393/02/06
هدف گذاری 1.2 میلیارد دلاری پوشش اعتبار صادراتی

هدف گذاری 1.2 میلیارد دلاری پوشش اعتبار صادراتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هدف گذاری 1.2 میلیارد دلاری پوشش اعتبار صادراتی

هدف گذاری 1.2 میلیارد دلاری پوشش اعتبار صادراتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: برای حمایت حداکثری از توسعه صادرات غیرنفتی کشور، پوشش بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری در سال جاری حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار هدف گذاری شده است .
نخستین جلسه شورای مدیران و مشاوران صندوق در سال 1393 با هدف تبیین سیاست های کلی ارائه پوشش های بیمه ای و تضمینی و تدوین برنامه عملیاتی برگزار شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در این نشست ضمن تاکید بر لزوم تقویت روحیه جهادی و عزم ملی براساس منویات مقام معظم رهبری، یکی از برنامه های مهم عملیاتی صندوق را در سالجاری ساماندهی خسارات دانست و همراهی مدیران صندوق در حل و فصل موضوعات و بهبود بازیافت خسارات خارجی را خواستار شد.
طاهر شه حامد با اشاره به لزوم افزایش سرمایه صندوق برای افزایش توان ریسک پذیری و حمایت بیشتر از جامعه صادر کنندگان و سیستم بانکی کشور توجه بیشتر مسئولین به ابن موضوع را خواستار شد و افزود: برخی از پروژه های صدور خدمات فنی و مهندسی بزرگ تحت پوشش که اتفاقا به صورت تکلیفی و با مصوبه دولت در سنوات قبل برعهده صندوق ضمانت صادرات ایران گذاشته شده، هم اکنون با خسارت مواجه شده و جبران این خسارات به تنهایی چندین برابر سرمایه فعلی صندوق است و تقویت بنیه مالی صندوق را می طلبد.
مدیرعامل صندوق در بخشی دیگر به برنامه های سالجاری برای ارائه پوششهای بیمه ای و تضمینی اشاره داشت و گفت: با وجود محدودیت های سرمایه ای و تجمع خسارات، با نگرش جهادی و همدلی و تلاش مضاعف مدیران و همکاران صندوق ، باید برای ارائه پوشش 1.2 میلیارد دلاری برای سالجاری خود را تجهیز کنیم و رسیدن به این هدف کمی با توجه به بهبود روابط اقتصادی ایران در سطح بین المللی چندان دور از دسترس نیست.
وی توجه به شاخص های کیفی را از دیگر محورهای عملیاتی صندوق دانست و افزود: تنوع بخشی به محصولات و ارائه خدمات جدید مطابق با نیاز ذینفعان، فعال سازی خطوط اعتباری بین بانکی با همکاری بانک های ایرانی و خارجی در قالب پوشش های تامین مالی بعد از حمل صندوق، انعقاد تفاهم نامه های همکاری متقابل با بانک های دولتی و خصوصی در جهت تسهیل اعطاء تسهیلات صادراتی سرمایه در گردش، بازنگری، تنظیم و ارایه پیشنهاد اصلاح نرخ های حق بیمه و کارمزد و همچنین ارایه خدمات و محصولات را از اهم سایر برنامه های صندوق در سالجاری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |