پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 9982 14:40 1393/11/15
هدف ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف است

هدف ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هدف ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف است

هدف ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سارا خرمن بیز: در ایران، کسب و کار عبارت به نسبت جدیدی است و همزمان با ورود مباحث مرتبط با کارآفرینی در کشور مطرح گردید.

هرچند در کشور ما طرح کسب و کار، راه‌اندازی کسب و کار جدید را به ذهن متبادر می‌سازد؛ لزوماً این گونه نیست و طرح کسب و کار در مورد شرکت‌های در حال فعالیت و حتی سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی کاربرد دارد.
در سالهای اخیر شاهد موفقیتهای زنان کشورمان در این زمینه بوده ایم که با بهره گیری از تواناییهای خود و با استفاده از حداقل امکانات موفق به درآمدزایی شده اند.
در همین راستا نمایشگاه «دهه کسب و کار» با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف با رویکرد تدبیر، کار، امید در شهر ری، برپا شد.
در این نمایشگاه علاوه بر معرفی کسب و کار زنان سرپرست خانوار و کارآفرینان، کارگاه های آموزشی با هدف تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه زنان به کار در طول نمایشگاه برگزار شد.
به این بهانه جهان اقتصاد با دبیر اجرایی نمایشگاه خانم فاطمه فکوریان به گفت و گو نشستیم.
هدف از برگزاری این نمایشگاه چه بود؟
هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف است. اشاعه فرهنگ کار، خود یکی از ابعاد توانمندسازی است. بدین منظور کارگروه ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف طرح فوق، اولین گام برای پیشبرد اهداف خود را برپایی نمایشگاه دهه کسب و کار دید. شایان ذکر است، در نمایشگاه دهه کسب و کار علاوه بر ایجاد فرصت فروش برای بانوان، مشاوره شغلی رایگان و کارگاههای آموزشی رایگان در سطوح مختلف برگزار شد.
چه نهادها و ارگان هایی در شکل گیری این همایش نقش داشتند و یا کمک کردند؟
در برپایی این نمایشگاه اکثر دستگاه های اجرایی شرکت داشته اند و فرمانداری ویژه ری متولی اصلی برگزاری بوده است. همچنین، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت صنعت معدن تجارت و استانداری تهران نیز نقش به سزایی جهت برگزاری داشته اند.
چند درصد از اهداف مورد نظر شما محقق شد؟
در این خصوص باید گفت که در حال حاضرکلیّت برپایی دهه کسب و کار نکات مثبت متعددی داشته است. اما در خصوص جزئیات باید تمامی داده های موجود را تحلیل کرد. اصلی ترین هدف، معرفی طرح توانمندسازی بانوان و ایجاد فرصت فروش جهت برپایی نمایشگاه های دائمی در آینده برای تولید، عرضه و فروش بود. از اهداف مورد نظر دیگر اشاعه فرهنگ کار و به نمایش گذاشتن مشاغل خانگی با کم هزینه ترین سرمایه و انتقال تجربیات در این حوزه بوده است.
دستاوردهای این همایش از دید شما چه بود؟
یکی از مهمترین دستاوردها را میتوان هم افزایی و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی در برپایی دانست. دیگر مورد قابل ذکر، شروع زیبای یک حرکت در جهت ایجاد تفکر و تعقل در خصوص کسب و کار حلال و کارآفرینی و گامی به سوی توسعه در آینده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |