جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3438 14:08 1393/04/24
هاشمي رفسنجاني:  ايران به تلاش‌هايش در عراق ادامه مي‌دهد

هاشمي رفسنجاني: ايران به تلاش‌هايش در عراق ادامه مي‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هاشمي رفسنجاني:  ايران به تلاش‌هايش در عراق ادامه مي‌دهد

هاشمي رفسنجاني: ايران به تلاش‌هايش در عراق ادامه مي‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات پارلمان اروپا که احزاب مخالف اتحاديه اروپا رأي آوردند، گفت: اين مسائل نشان مي‌دهد که در فضاي سياسي اروپا مسائل جديدي در حال رشد است.


به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير ايتاليا به روند مذاکرات ايران و 1+5 اشاره کرد و با بيان اينکه "مذاکرات هسته‌اي به نقطه حساسي رسيده است"، افزود: اگر سياست کشورهاي 1+5 امتيازخواهي نباشد و انصاف در گفت‌وگوها حاکم باشد، به نتيجه خواهيم رسيد که به نفع ايران و همه کشورهاست.
وي با ابراز تأسف از شرايطي که اين روزها در غزه بر مردم مظلوم مي‌گذرد، اظهار کرد: رژيم صهيونيستي که نماد تروريسم دولتي در جهان است، بدترين خشونت‌ها را عليه يک عده انسان بي‌دفاع مرتکب مي‌شود که در واقع در نوار غزه زنداني هستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اوضاع منطقه بويژه افغانستان، سوريه و عراق، تصريح کرد: ويروس تروريسم در کشورهاي منطقه رو به افزايش است که اين براي همه خطرناک خواهد بود.
هاشمي رفسنجاني اختلافات دولت‌هاي منطقه را موجب ايجاد فضاي رشد و ميدان‌داري تروريست‌ها دانست و گفت: چراغ سبزهايي که قدرت‌هاي جهاني به تروريست‌ها و بويژه دولت غاصب اسرائيل مي‌دهند، راه را براي آنان باز مي‌کند و نمي‌دانند طبيعت ترور، روزي دامن آنها را هم خواهد گرفت؛ آن‌گونه که در پرورش و تقويت طالبان و القاعده گرفت.
وي همچنين در برابر پرسش سفير ايتاليا مبني بر اينکه "آينده ايران را در ناآرامي‌هاي منطقه چگونه مي‌بيند؟" پاسخ داد: جمهوري اسلامي با قدرت دفاعي و حمايت‌هاي مردمي و تجربه‌هايي که براي مقابله با تجزيه‌طلب‌ها و گروهک‌هاي مسلح دارد، امن‌ترين کشور منطقه است و خواهد بود.
هاشمي رفسنجاني در ادامه، با اشاره به سوابق تمدني ايران و ايتاليا در تاريخ کهن، بر گسترش روابط دوجانبه تأکيد کرد و گفت: اگرچه تحريم‌هاي ظالمانه بر روابط سايه انداخته بود، اما آينده، نويدبخش روزهاي خوب همکاري بين دولت و ملت ايران و ايتالياست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقات عراق، تاکيد کرد: راه‌حل همه مسائل سياسي، گفت‌وگوهاست و اين موضوع در عراق که شرايط خاصي دارد، سخت است، ولي ايران به تلاش‌هايش ادامه مي‌دهد تا مردم عراق بيش از اين قرباني جنايت نشوند.
"لوکا جانسانتي" که مأموريتش به عنوان سفير ايتاليا در ايران رو به پايان است و براي مسئوليت جديد به کشور متبوع خود برمي‌گردد، در اين ديدار گفت: تجربيات ارزشمندي از همکاري با ايران دارم و هر جا که باشم، براي تقويت روابط تلاش خواهم کرد.
سفير ايتاليا، ايران را کشوري باثبات خواند و افزود: خواهان گسترش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي هستيم و بسياري از تجّار و شرکت‌هاي ايتاليايي آمادگي دارند تا پس از حل مسائل تحريم با ايران کار کنند.
لوکا جانسانتي، ايران را همکار سنتي ايتاليا دانست و گفت: مي‌دانم با تقويت بخش خصوصي که پيرو اصلاح اصل 44 قانون اساسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام اتفاق افتاد، زمينه براي همکاري شرکت‌هاي خارجي با سرمايه‌گذاران ايراني فراهم شده است و ايتاليا، بهترين ظرفيت را براي اين همکاري در همه سطوح دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |