پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 73419 18:14 1396/09/01
نیروهای شرکتی حافظ جنگل ۶ ماه حقوق نگرفته اند

نیروهای شرکتی حافظ جنگل ۶ ماه حقوق نگرفته اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نیروهای شرکتی حافظ جنگل ۶ ماه حقوق نگرفته اند

نیروهای شرکتی حافظ جنگل ۶ ماه حقوق نگرفته اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هشدار معاون سازمان جنگل ها:

  گروه تولید-معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برخی از نیروهای قراردادی و شرکتی که مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها را بر عهده دارند، بیش از ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند. به گزارش جهان اقتصاد به نقل ازسازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، «مصطفی کیاکجوری» اظهار داشت: در سال های اخیر با بازنشستگی بخش عمده ای از نیروهای قرقبان و محافظ جنگل و اختصاص نیافتن سهمیه برای جذب نیروهای جدید، سازمان جنگل ها مبادرت به انعقاد قرارداد با شرکت ها و نیروهای مردمی و تعاونی های محلی کرده است. این مسئول در سازمان جنگل ها تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۵ درصد اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای (بودجه عمرانی) این سازمان تخصیص یافته که آن هم در قالب اسناد خزانه بوده است.
 کمبود اعتبارات، مشکلات حاد اجتماعی بین نیروهای شرکتی و مجری طرح در پی داشته و بیم آن می رود طرحی که با هدف حمایت و حفاظت از جنگل ها آغاز شده است، خود منجر به غارت جنگل ها شود
وی تصریح کرد: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب درباره صیانت از جنگل ها و تکلیف قانونی مبنی بر توقف بهره برداری از جنگل های شمال، اجرای این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شد اما تاکنون کمتر از ۳۵ درصد از اعتبارات مصوب قانونی به سازمان جنگل ها تخصیص یافته است. کیاکجوری گفت: کمبود اعتبارات، مشکلات حاد اجتماعی بین نیروهای شرکتی و مجری طرح در پی داشته و بیم آن می رود طرحی که با هدف حمایت و حفاظت از جنگل ها آغاز شده است، خود منجر به غارت جنگل ها شود. این مسئول برنامه ریزی و بودجه در سازمان جنگل ها افزود: بخش عمده ای از حقوق نیروهای قراردادی، مشمولین وظیفه یگان حفاظت و هزینه های کارشناس رسمی دادگستری برای دفاع از حقوق بیت المال باید از محل درآمدهای این سازمان تامین شود. وی افزود: با وجود وصول بیش از هزار میلیارد ریال درآمد در هفت ماه گذشته، بر خلاف صراحت قانونی مبنی بر تخصیص ۱۰۰درصد درآمدها برای حفاظت و احیای منابع طبیعی، مقابله با پدیده بیابان زایی و اجرای عملیات آبخیزداری تاکنون فقط ۱۵ درصد از درآمدهای واریزی به خزانه، به سازمان داده شده است. وی ادامه داد: پیگیری های متعدد از طریق خزانه داری کل کشور و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |