پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 63356 19:17 1396/04/10
نمایشگاه EMO هانوفر درراستای تبیین مفهوم انقلاب صنعتی چهارم

نمایشگاه EMO هانوفر درراستای تبیین مفهوم انقلاب صنعتی چهارم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نمایشگاه EMO هانوفر درراستای تبیین مفهوم انقلاب صنعتی چهارم

نمایشگاه EMO هانوفر درراستای تبیین مفهوم انقلاب صنعتی چهارم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پس از وقفه ای چهارساله بزرگان فن آوری تولید دنیا گردهم می آیند

مهناز اسماعیلی-نمایشگاه EMO هانوفر پس از وقفه ای چهارساله بار دیگر بزرگان فن آوری تولید دنیا را گرد هم می آورد. پس از یک وقفه‌ی چهار ساله، نمایشگاه تجاری برتر جهان در بخش فلز‌کاری بار دیگر از ۱۸ تا ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۷ در هانوفر آلمان برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با شعار "پیوند سیستم‌ها برای تولیدی هوشمند" راه حل هایی برای دیجیتالی کردن و شبکه‌سازی عملیات تولید برای ارائه‌ محصولاتی که حداکثر مزایا را برای مشتری دارند، ارائه می دهد. مدیر اجرایی انجمن سازندگان ماشین‌ ابزار آلمان و سازمان‌دهنده (VDW) در نشستی خبری در تهران گفت: نمایشگاه EMO هانوور تنها مهمترین محل ملاقات بین بازیگران فعال در عرصه فلزکاری، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان نیست، بلکه به صورت سنتی مجمعی برای ارائه نوآوریها و معرفی روندهای جدید است. ویلفرد شافر ویژگی‌های بارز این نمایشگاه را وسعت، بین‌المللی بودن و تعدد نوآوری‌های ارائه شده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش رقابت بین فروشندگان ماشین‌ابزار با استفاده از این راه‌حل‌های جدید است. وی در این رابطه افزود: شعار EMO نشان می‌دهد مهم‌ترین موضوعات در دنیای بین‌المللی تکنولوژی تولید عبارتند از دیجیتالی کردن و شبکه‌سازی. با این وجود، نیازهای اساسی قدیمی برای ماشین‌ابزارها و سیستم‌های تولید هنوز از اهمیت زیادی برخوردارند، زیرا مشتری در نهایت می‌خواهد چیزی را به شکلی مفید، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه تولید کند. مفاهیم جدید در ماشین‌آلات، قطعات مطمئن، سیستم‌های کنترل قابل اعتماد، و همچنین کنترل و طراحی فرآیند هوشمند این نیازها را رفع می‌کنند. مدیر اجرایی انجمن سازندگان ماشین‌ ابزار آلمان بعضی از این محصولات ماشین‌های استاندارد با قیمت مناسب هستند. مفاهیم ساده که گزینه‌های فراوانی برای اصلاح دارند را می‌توان طبق نیاز با لوازم جانبی موجود تکمیل کرد. قطعات استاندارد با دوام که نگهداری و استفاده از آنها ساده است مزایایی ارائه می‌دهند که در اغلب مواقع مورد تقاضای مشتریان در بازارهای حساس به قیمت هستند. وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال، برای شرکت‌هایی که در ساخت و ساز فولاد، تولید دستگاه‌های ساده یا تولید ماشین‌آلات چند منظوره فعالیت می‌کنند، می‌توان راه‌حل‌های کاملاً جدیدی ارائه داد؛ برای این کار کافی‌ست به منظور ارتقا یک ماشین سه محوری، محور چهارم را به آن اضافه کرد. از طرف دیگر مفاهیم استاندارد برای قطعات و ابزار گیره می‌توانند هنگام خرید ماشین‌آلات جدید هزینه‌های جانبی را به حداقل برسانند. به علاوه، محصولات و خدمات ارائه شده شامل ماشین‌آلات عمومی و ویژه با بالاترین کیفیت در تولید انبوه هستند. این محصولات انواع مختلفی از راه‌حل‌های اتوماسیون از ساده‌ترین تغییر در پالت تا سیستم‌های ذخیره‌سازی و جا به جایی کاملاً خودکار را در‌بر‌می‌گیرند و از طریق پردازش کامل و ادغام تکنولوژی با بالاترین دقت تکرار، بهترین هزینه‌های واحد را در اختیارتان قرار می‌دهند.

تولید هوشمند در شبکه‌ای از امکانات

وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای اجرای مفهوم انقلاب صنعتی چهارم یا اینترنت اشیا  که مدت‌ها مورد انگیزه‌ ایجاد می کند، اظهار داشت: ما از مدت‌ها پیش در ماشین‌ابزارها دیجیتالی‌سازی را اجرا کرده‌ایم. به عنوان مثال، مدت‌هاست که تصاویر دیجیتالی برای شبیه‌سازی نیز امکان‌پذیر است. حالا طبق کلید‌واژه انقلاب صنعتی چهارم کار اصلی، شبکه‌سازی کل عملیات تولید و در واقع کل زنجیره ارزش افزوده است. شافر با تشریح این موضوع، اذعان داشت: در خط تولیدی که مدام شبکه‌سازی می‌شود تولید انعطاف پذیر با توالی‌های بهینه‌سازی شده امکان‌پذیر است طوری که حتی می‌توان از عهده‌ی سفارشات فوری در اندازه‌های کوچک نیز برآمد. وی با اشاره به حوزه شبکه‌سازی و اینترنت اشیا گفت: ذخیره‌سازی ایمن و انتقال داده‌ها و همچنین ابعاد قانونی مربوط به مالکیت و حفاظت از داده‌ها از جمله نوآوری های این حیطه است. مدیر اجرایی انجمن سازندگان ماشین‌ ابزار آلمان اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶، ارزش بازار جهانی ماسین ابزار به ۶۹٫۸ میلیارد یورو بالغ شد که کاهش ۲٫۲ درصدی را نشان می دهد.

نمایشگاه ویژه هوافضا به ارائه زنجیره فرآیند حذف تراشه می پردازد

مدیر اجرایی انجمن سازندگان ماشین‌ ابزار آلمان با پرده برداری از یک نوآوری دیگر در این نمایشگاه تصریح کرد: شبکه نوآوری‌های ماشین کاری، ترکیبی از شرکتها و مؤسسات تحقیقاتی است که اقدام به ایجاد یک سکوی شراکتی در زمینه فناوری حذف تراشه کرده اند. این شبکه در حال سازماندهی یک غرفه اختصاصی است که در آن زنجیره فرآیند برای تولید یک عنصر ساختاری مورد استفاده در صنعت هوافضا ارائه می شود. هدف از این کار، نمایش تمام مراحل این فرآیند از برنامه ریزی تا بازسازی است. این رویداد تمام جنبه های شبیه سازی، ابزارها، رصد قیمت، سیستمهای کنترل ماشین آلات و خیلی مسائل دیگر را در بر می گیرد. به گفته شافر، نمایشگاه اختصاصی به خصوص برای مشتریها در صنعت هوافضا جذاب خواهد بود. ولی می توان راه حلهای انفرادی را به سایر زنجیره های فرآیندی منتقل کرد تا آنها هم به همان اندازه برای بازدید کنندگانی که از سایر بخشهای صنعتی می آیند جالب باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |