جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1152 16:06 1393/01/25
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي: پرسش از وزير نفت برخورد سياسي است نه سوال فني

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي: پرسش از وزير نفت برخورد سياسي است نه سوال فني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي: پرسش از وزير نفت برخورد سياسي است نه سوال فني

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي: پرسش از وزير نفت برخورد سياسي است نه سوال فني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 

علي شفائي: پرسش از وزراء حق قانوني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اما با توجه به شرايط کنوني مجلس بايد همراه و حامي دولت باشد.
پس از انتشار مطلبي به نقل از بيژن نامدار زنگنه وزير نفت دولت تدبير و اميد در برخي رسانه ها مبني براينکه يکي از وزراي دولت دهم با مراجعه به دکتر روحاني از دريافت مبلغي کمک از کشور امارات سخن گفته و رئيس جمهور نيز پس از شنيدن اين ماجرا گريه کرده است، سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله حميد رسايي طرح سوال از وزير نفت را در دستور کار قراردادند.
اين موضوع در حالي مطرح شد که بسياري از صاحبنظران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نسبت به طرح اين سوال موضع گيري کرده و انتقاداتي را مطرح کردند.‏
در اين خصوص اميرعباس سلطاني نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد، در خصوص سوال سه نفر از نمايندگان مجلس از وزير نفت با تاکيد بر اين مهم که سوال از وزرا حق قانوني نمانيدگان است، تصريح کرد: با توجه به شرايط کنوني مجلس بايد همراه و حامي دولت باشد و نمايندگان از مچ گيري پرهيز کنند.
وي گفت: اما در شرايطي که بخش اعظم اقتصاد کشور و معيشت مردم به درآمد نفت وابسطه است، نمايندگان بايد توجه داشته باشند که بايد به آقاي زنگنه و مجموعه وزارت نفت کمک کنند.
عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به حضور وزير نفت در اين کميسيون و توضيح اصل ماجرا، افزود: مبلغ دريافتي طلب ايران از اين کشور بوده و موضوع کمک کردن مطرح نبوده و همچنين سندي مبني بر تاييد مباحثي که به وزير نفت نسبت داده شده از سوي سوال کنندگان ارائه نشده است و کميسيون نيز توضيحات وزير نفت را پذيرفته است.‏
وي ادامه داد: متاسفانه اين سوال فني نبوده و مي توان آن را به برخورد سياسي تعبير کرد، موضوعي که در شرايط کنوني کشور مورد تاييد نبوده و نمايندگان نبايد به جاي حمايت از دولت به دنبال مچ گيري باشند.‏
آنچه مسلم است همواره ميان افراداختلاف نظر وجود داشته و اين اختلاف نظر در بعد سياسي به تعريف جناح ها و موضع گيري هاي سياسي منتهي مي شود، اما بايد پذيرفت که حتي براي مخالفت کردن هم بايد منطق و انصاف را رعايت کرد.
از سويي در شرايطي که بسياري از مخالفان نظام جمهوري اسلامي چشم به صحنه سياسي و اجرايي کشور دوخته اند تا از هر کاهي کوهي ساخته و در امور داخلي و خارجي کشور کارشکني کنند، اينگونه رفتار که موجب خدشه دار شدن روابط دولت و مجلس مي شود به صلاح کشور نبوده و بايد از آن پرهيز کرد.
در خصوص وزير نفت بيژن زنگنه که به حق مي توان او را شيخ الورزاء ناميد و قطعا تاريخ سياسي و اقتصادي کشور از او به عنوان يکي از اثرگذارترين مديران صنعت نفت کشور ياد خواهد کرد. مديري که حضور وي مي تواند به افزايش توان صنعت نفت چه در حوزه فني و توليد و چه در زمينه تجارت و اعتبار آفريني کمک کند، اينگونه رفتار  و ايجاد حاشيه براي او قطعا به ضرر منافع ملي کشور خواهد بود.‏

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |