پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4347 15:08 1393/05/19
نمايشگاه پوسترهاي "طراحان جوان ايراني" در باغ‌موزة قصر

نمايشگاه پوسترهاي "طراحان جوان ايراني" در باغ‌موزة قصر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نمايشگاه پوسترهاي "طراحان جوان ايراني" در باغ‌موزة قصر

نمايشگاه پوسترهاي "طراحان جوان ايراني" در باغ‌موزة قصر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نخستين جشنواره پوسترهاي فرهنگي ـ اجتماعي دانش‌آموختگان هنر دانشگاه‌هاي ايران با عنوان "طراحان جوان ايراني" عصر روز جمعه  در باغ موزه قصر گشايش يافت، جشنواره‌اي كه تأسيس "انجمن علمي طراحي گرافيك" و پس از آن "‌انجمن علمي هنرهاي تجسمي ايران" را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش جهان اقتصاد، در نشست خبري كه به همين منظور و پيش از گشايش اين نمايشگاه برگزار شده بود، هيوا پاشايي دبير و رئيس هيأت داوران جشنواره گفت:‌ ‌توسط اين هيأت 150 پوستر كه توسط 90 طراح طراحي شده است از ميان 734 اثر براي ارائه در نمايشگاه انتخاب شده است. موضوع اين پوسترها فرهنگي ـ اجتماعي است و تمامي اين پوسترها ظرف دو سال اخير طراحي شده‌اند.

پاشايي سپس اظهار كرد: ما در كشورمان انجمن صنفي طراحان گرافيك داريم اما به نظر اساتيد و دانش‌آموختگان اين رشته خلأ وجود يك انجمن علمي هنرهاي تجسمي در جامعه احساس مي‌شده؛ اجتماعي علمي از هنرمندان كه علم و هنر خود را از دانشگاه‌ها فراگرفته‌اند و به عنوان گروهي از دانشگاهيان رشته‌هاي هنر تصميم داريم انجمني علمي و رسمي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تأسيس شود و با ايجاد آن جامعه دانشگاهي هنر بتواند سالانه يك يا چند جشنواره از آثار هنرآموختگان اين دانشگاه‌ها برگزار كند.

پاشايي افزود: با اين توضيح،‌ از برنامه‌هاي آيندة اين جشنواره ثبت انجمن علمي هنرهاي تجسمي ايران است و يكي از اهداف انجمن نمايش آثار دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاي هنر به صورت برگزاري نمايشگاه،‌ انتشار آثارشان در قالب‌هاي كتاب و كاتالوگ و انتشار آثار پژوهشي‌شان در مجلات علمي است تا به اين وسيله با معرفي آثارشان، مشتريان و سفارش دهندگان را به سمت آنان جلب كنيم و از مهمترين اهداف اين جشنواره در صورت تأسيس انجمن ايجاد اشتغالزايي دانش‌آموختگان هنر است.

پاشايي گفت: برگزاري اين نمايشگاه با محصولات گرافيكي ديگر نظير نشانه، گرافيك محيطي، طراحي تحليلي، صفحه‌آرايي، طراحي وب و ... در دوره‌هاي بعدي ادامه خواهد داشت.پس از پايان نشست خبري نمايشگاه آثار پوستر دانش‌آموختگان هنر دانشگاههاي ايران گشايش يافت.در اين مراسم نفرات برتر اين جشنواره نيز اعلام شدند و جوايزي به آنها تعلق گرفت.

علاقه‌مندان براي ديدار از اين آثار مي‌توانند تا 21 مرداد به باغ موزه قصر واقع در خيابان شريعتي، خيابان مطهري شرقي، ميدان پليس، باغ موزة قصر مراجعه كنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |