پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 79958 11:44 1397/01/15
نمازی: باید از اقتصاد بدون سیاست فاصله بگیریم/ برای جلب رضایت مردم باید از امکانات بین‌المللی بهره ببریم

نمازی: باید از اقتصاد بدون سیاست فاصله بگیریم/ برای جلب رضایت مردم باید از امکانات بین‌المللی بهره ببریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نمازی: باید از اقتصاد بدون سیاست فاصله بگیریم/ برای جلب رضایت مردم باید از امکانات بین‌المللی بهره ببریم

نمازی: باید از اقتصاد بدون سیاست فاصله بگیریم/ برای جلب رضایت مردم باید از امکانات بین‌المللی بهره ببریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایلنا نوشت: علی محمد نمازی، با اشاره به شعار سال جاری گفت: یکی از الزامات حمایت از تولید ملی تسهیل فعالیت اقتصادی در کشور است در حال حاضر افراد برای فعالیت اقتصادی و تولید ملی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

نمازی با بیان اینکه نباید در بخش حمایت از مصرف‌کننده کوتاهی شود، اظهار داشت: حمایت از مصرف‌کننده در حال حاضر ظاهری نمادین و شعاری دارد. در حالی که برای بعضی افراد بساط نان‌دانی فراهم شده است ضمن اینکه دولت باید پای خود را از عرصه تولید و بازار داخلی بیرون کشد و عرصه را به بخش خصوصی واگذار کند. در آن صورت می‌توان گفت دولت مدعی خوبی برای خط تولید در کشور و تولید کالای ملی است.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی هم باید برای موفقیت در عرصه تولید و بازار داخلی به نیاز مردم توجه کنند و کالای تولیدی و مورد استقبال آنها را فراهم کنند. ضمن اینکه تولیدات اجناس ایرانی هم باید افزایش یافته تا اینکه از ایجاد قاچاق و بازار سیاه جلوگیری شود، اما اگر افزایش تولید داخلی کفاف ندهد با شکست مواجه خواهیم شد.

نمازی با تاکید بر نیاز به حمایت دولت در بخش خصوصی گفت: اگر در همان ابتدای کار در بازارها، برای واردات آزادی قائل شویم تولیدکننده نمی‌تواند رقابت کند در نتیجه حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در بخش خصوصی در مراحل ابتدایی افزایش تولید ملی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق نقش بسزایی در عرصه تولید ملی دارد، گفت: یکی از معضلات فعلی بازار تولید داخلی قاچاق است که باید به آن رسیدگی شود.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: استفاده صحیح از اهرم تعرفه در صادرات و واردات در حمایت از کالای ایرانی مهم است، ما باید نیازهای کشور و مردم را مورد توجه قرار دهیم و سپس نرخ تعرفه متناسب را به طور صحیح تعیین کنیم و در ادامه با قاچاق کالا به طور جدی برخورد کنیم، چرا که قاچاق کالا از هر نوع سمی مهلک برای حمایت از کالای ایرانی خواهد بود

وی ضمن اشاره به لزوم مبارزه با تقلب در عرصه نظارت بر تولید گفت: باید با تقلب‌ها جدی برخورد شود تا محصولی با کیفیت به بازار عرضه شود و در این حیطه نیاز به افراد متخصص و مجرب در خط تولید وجود داریم. ضمن اینکه برای عملکرد هر چه بهتر افراد نظارت‌کننده، باید ضمانت‌هایی از آنها گرفته شود تا در صورت تخطی امکان برخورد قانونی وجود داشته باشد علاوه بر این نباید نگران گران شدن ارز بود؛ چراکه در نهایت به نفع رشد تولیدات داخلی تمام خواهد شد.

نمازی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت تشویق کسانی که می‌خواهند برای کشور کار کنند حرکت کنیم و زمینه را از لحاظ روحی و روانی و سیاسی برای حمایت از کالای ایرانی فراهم آوریم و در انتخاب‌ها به سمت انتخابی رقابتی و آزاد و سالم پیش برویم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید نگران افزایش نرخ دلار بود، گفت: زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند جنس ایرانی با قیمت بهتری صادر می‌شود و در این شرایط صادرات کاهش پیدا خواهد کرد، ما همچنین با توجه به اینکه ۹۵ درصد از مردم کشورمان نمی‌توانند به سفرهای خارجی بروند باید یارانه افرادی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند را قطع کنیم که هزینه سفرشان را خودشان پرداخت کنند.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان در همه زمینه‌ها خودکفا شد یا خیر عنوان کرد: یکی از بلاهایی که در سال‌های اوایل انقلاب به جان کشور ما افتاد این بود که ما می‌خواستیم هواپیماسازی و تانک‌سازی و همه تکنولوژی‌ها را داشته باشیم که نتیجه‌ای نداد، ما در همه زمینه‌ها نمی‌توانیم خودکفا شویم بلکه باید مزیت‌های برتر کشور خودمان را شناسایی کنیم و در آن زمینه‌ها سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار در ارزیابی خود از رویکرد سیاست داخلی کشور در سال ۹۷ با بیان اینکه هر کشوری در ابتدا باید به مسائل داخلی خودش توجه داشته باشد، تصریح کرد: سرمایه حکومت، اعتماد ملت است در نتیجه ما زمانی در سیاست خارجی پیروز خواهیم شد که به سیاست داخلی خود توجه کرده باشیم که این سیاست داخلی پاسخگویی به مطالبات مردمی و تامین نظر مردم و جلب اعتماد آنهاست؛ سیاست خارجی ابزار است اگر بخواهیم رضایت بیشتر مردم را جلب کنیم باید از این امکانات بین‌المللی هم بهره ببریم.

نمازی در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی وضعیت فعالیت احزاب در سال ۹۷ گفت: ما یا دموکراسی داریم و یا نداریم، اگر داریم ابزار آن تحزب است؛ چراکه احزاب برنامه تهیه کرده و عضوگیری و مردم را به رای دادن دعوت می‌کنند در نتیجه بدون داشتن احزاب قوی نمی‌توانیم دموکراسی خوبی داشته باشیم و دولت باید امکانات و سرمایه و هزینه خود را در این زمینه به کار بگیرد؛ استقلال و امنیت کشور با حضور مردم تامین می‌شود که احزاب می‌توانند آن را سازماندهی کنند

وی در پایان گفت: باید از اقتصاد بدون سیاست فاصله بگیریم به طوری که تولیدکنندگان بتوانند به تکنولوژی روز دسترسی پیدا کنند و این امر بهبود روابط با کشورهای دیگر را می‌طلبد. ما باید بتوانیم در عرصه بین‌الملل پیشرو باشیم و روابط خود با کشورها را فراهم سازیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |