پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 13328 18:05 1394/03/25
نقش تحریم ها درعقب ماندگی صنایع

نقش تحریم ها درعقب ماندگی صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نقش تحریم ها درعقب ماندگی صنایع

نقش تحریم ها درعقب ماندگی صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اینکه برخی با مذاکرات هسته ای مخالفت می کنند شگفت آور است.محمدرضا نعمت زاده به نمایندگی از رییس جمهوری درنشست شورای اداری شهرستان جاجرم شرکت کرده بود، اظهار کرد: این عده حتی با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب، به تیم چیره دست مذاکره کننده کشور توهین می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از علل عقب ماندگی صنایع و تکنولوژی کشور، به محدودیت ها و فشارهای ناشی از تحریم ها برمی گردد، افزود: البته خوشبختانه توانسته ایم با درایت تیم هسته ای و بخصوص دکتر ظریف، تحریم ها را در بخش صنعت و بانک ها بی اثر کنیم.

نعمت زاده با اشاره به این که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را بر سه محور اساسی متمرکز کرده، گفت: ساماندهی اقتصاد کشور، تعامل با جهانیان و رساندن روابط بین الملل به شرایط عادی و تقویت اخلاق در جامعه از محورهای کار دولت یازدهم است.

وی در خصوص کارخانه شمش آلومینای جاجرم نیز افزود: به رغم محدودیت های بودجه ای که وجود دارد، قول می دهیم که این واحد صنعتی را تکمیل و تولید شمش را در این واحد به 100 هزار تن افزایش دهیم.

وی گفت: همچنین تمامی معادن بوکسیت شهرهای بزرگ کشور از قبیل یزد و کرمان در اختیار شمش آلومینای جاجرم قرار خواهد گرفت.

وی علت عقب افتادگی ساخت کارخانه شمش آلومینای جاجرم را وجود تحریم ها دانست و تاکید کرد: این واحد صنعتی در استان خراسان شمالی تا یک سال دیگر راه اندازی می شود.

وزیرصنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری فرودگاه مجتمع آلومینای جاجرم به سازمان هاپیمایی نیز گفت که این وزارتخانه در این خصوص مشکلی ندارد.

نعمت زاده به اهمیت جاده میامی - جاجرم در توسعه کارخانه های صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: توجه به این جاده تاثیر مستقیم در ترانزیت محصولات کارخانه آلومینای جاجرم، پتروشمی بجنورد و فولاد اسفراین دارد.

علی اکبر محبی فرماندار جاجرم نیز خواستار تکمیل واحد شمش آلومینای جاجرم، تخصیص اعتبار برای جاده میامی - جاجرم، جاده سنخواست - شوقان - بجنورد، تعریف فرودگاه جاجرم به عنوان فرودگاه دوم استان، تاسیس ایستگاه راه آهن آلومینا و راه اندازی قطار محلی جاجرم - مشهد - تهران شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |