جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14661 14:26 1394/05/16
نقشه راه آینده حضورغول ایتالیایی در ایران

نقشه راه آینده حضورغول ایتالیایی در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نقشه راه آینده حضورغول ایتالیایی در ایران

نقشه راه آینده حضورغول ایتالیایی در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیایی ها بیشترین قرابت و شباهت را با ایرانی ها دارند؛ شباهت های فرهنگی مردم دوکشور به حدی است که زمانی سفیر ایتالیا در تهران از این عبارت استفاده کرد که " ایتالیایی ها، ایرانی های اروپا و ایرانی ها، اروپایی های خاورمیانه هستند

."به گزارش ایسنا، سابقه همکاری های اقتصادی و صنعتی ایران و ایتالیا نیز از خاطرات مثبت مسئولان پروژه های ایران به شمار می رود؛ در میان شرکای اروپایی صنعت نفت، "اِنی" (Eni) ایتالیا که بزرگترین شرکت نفتی این کشور و یکی از بزرگ ترین غول های نفتی جهان است کمتر خاطره منفی در ذهن مدیران صنعت نفت بجا گذاشته است تا خود را به عنوان شریکی "مطمئن" مطرح کند.

انی از نخستین شرکت های بزرگ بین المللی بود که اندکی پس از توافق از برنامه خود برای بازگشت به صنعت نفت و گاز ایران سخن گفت.

دسکالزی ادامه می دهد: صادقانه باید بگویم ما اول به دنبال وصول طلبمان از ایران هستیم و بعد هم مایلیم در ایران فعالیتمان را از سر بگیریم. فکر می کنم آن چه در گذشته وجود داشته، گذشته و اکنون زمان صحبت درباره شرایط حال و آینده است.

دسکالزی می گوید: سیستم ایران خیلی به سرمایه گذاری در بخش گاز، نفت و پتروشیمی نیاز دارد و ما امیدواریم ایران بررسی ها و مطالعات لازم را انجام دهد تا مشخص شود چه راه هایی برای جلب سرمایه گذاران در این زمینه ها پیاده می کنند. ایران کشوری خیلی بزرگ و با فرصت های تجاری زیاد است و برای همه کسانی که قصد حضور و سرمایه گذاری در ایران را دارند فرصت و زمینه فعالیت وجود دارد و زمینه های فعالیت به قدری زیاد است که حتی می توان این فرصت ها را میان چند سرمایه گذار و فعال اقتصادی به اشتراک گذاشت.

وی میگوید: ما در مورد آینده صحبت کرده ایم ؛ ایران یکی از کشورهای بسیار مهم در زمینه نفت و گاز است؛ هرچند که ما یک دیدگاه جدید را به مقام های ایرانی مطرح کرده ایم و از نظر ما در ایران فرصت های زیادی در زمینه توسعه میادین جدید (Green Fields) مطرح است که این مساله به خصوص در حوزه دریای خزر بیشتر مورد توجه ما قرار دارد. ایرانی ها در حال کار در این زمینه هستند و ما نیز دیدگاه های خود را در این زمینه به ایرانی ها انتقال می دهیم تا نظر ما را هم در این خصوص داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |