چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 9042 16:08 1393/10/23
نفت 45 دلار شد؛ سقوط دست بردار نیست

نفت 45 دلار شد؛ سقوط دست بردار نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نفت 45 دلار شد؛ سقوط دست بردار نیست

نفت 45 دلار شد؛ سقوط دست بردار نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بهای نفت در بازارهای جهانی روزسه‌شنبه به روند نزولی یک هفته‌ای خود ادامه داد به طوری که برای اولین بار طی پنج سال گذشته به مرز 45 دلار در هر بشکه رسید

به گزارش رویترز، به رغم انتشار آمار بی‌سابقه از واردات نفت خام چین، نفت برنت و نفت سبک آمریکا به پایین‌ترین سطح از آوریل 2009 تاکنون رسیده و هفتمین هفته متوالی کاهش قیمت را به دلیل عرضه مازاد نفت در بازار و رشد کند تقاضا سپری می‌کنند.

بهای هر بشکه سبد نفتی اوپک با 49 سنت کاهش به 45 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسیده است.

نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه امروز با دو دلار و 92 سنت کاهش به 46 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا نیز برای تحویل در همین ماه با دو دلار و 21 سنت کاهش 45 دلار و 31 سنت در هر بشکه معامله شد.

بانک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: موجی از پیش بینی‌های نزولی درباره بهای نفت از سوی تحلیلگران فشار کاهشی روی قیمت های نفت را حفظ کرده است.

تحلیلگران موسسه گلدمن ساش پیش‌بینی خود برای متوسط قیمت نفت برنت در سال 2015 را از 83 دلار و 75 سنت به 50 دلار و 40 سنت و پیش‌بینی برای متوسط قیمت نفت آمریکا را از 73 دلار و 75 سنت به 47 دلار و 15 سنت در هر بشکه تنزل دادند.

این موسسه اعلام کرد که بهای نفت باید در نیمه اول سال 2015 میلادی در مرز 40 دلار در هر بشکه باقی بماند تا باعث خروج سرمایه گذاری از بخش نفت شیل آمریکا شود.

بانک هلندی ای بی ان آمرو نیز چشم انداز خود برای متوسط قیمت نفت را کاهش داد و میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت را در سال جاری میلادی 60 دلار و متوسط قیمت نفت سبک آمریکا را 55 دلار در هر بشکه اعلام کرد.

بروز حریق در پالایشگاههای اُهایو و پنسیلوانیا طی روزهای گذشته تقاضا برای نفت خام در آمریکا را کاهش داد. اختلالات پالایشگاهی در اهایو و پنسیلوانیا باعث افزایش اشباع روز افزون نفت در بازار از طریق کاهش تقاضای این دو پالایشگاه بزرگ شد.

سیل سقوط قیمت نفت در شرایطی است که آمار بی سابقه ای از واردات نفت چین در ماه دسامبر منتشر شد که نشان می‌دهد واردات نفت این کشور برای اولین بار به بالای هفت میلیون بشکه در روز رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |