جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1324 13:13 1393/01/31
نحوه تزریق نقدینگی بانک ها به بورس اعلام شد

نحوه تزریق نقدینگی بانک ها به بورس اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نحوه تزریق نقدینگی بانک ها به بورس اعلام شد

نحوه تزریق نقدینگی بانک ها به بورس اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : اما سوالی که در این شرایط مطرح می شود چگونگی اجرایی شدن برنامه تزریق نقدینگی به بازار و مدت زمان اجرای آن است، آیا این برنامه طی بازه طولانی مدت در بازار سرمایه اجرا می شود یا اینکه وضعیت بازار سهام پس از تجربه چند روز مثبت دوباره به روال روزهای قبل خود باز می گردد؟
انتشار خبر فوق تأثیر مثبت خود را در روند معاملات روز جاری سهام شرکت های بورسی گذاشت، به گونه ای که امروز اکثر سهامداران بار دیگر رشد قیمتی سهام موجود در پرتفوی سرمایه گذاری خود را تجربه کردند.
اما سوالی که در این شرایط مطرح می شود چگونگی اجرایی شدن برنامه تزریق نقدینگی به بازار و مدت زمان اجرای آن است، آیا این برنامه طی بازه طولانی مدت در بازار سرمایه اجرا می شود یا اینکه وضعیت بازار سهام پس از تجربه چند روز مثبت دوباره به روال روزهای قبل خود باز می گردد؟
در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: براساس دستورات جلسه روز گذشته وزیر اقتصاد، مقرر شد، منابع دریافتی از بانک ها به صندوق توسعه بازار اختصاص یابد تا این صندوق نیز منابع حاصل را در راستای تحقق اهداف خود مبنی بر ایجاد تعادل در روند معاملات بازار سهام و کاهش هیجانات و التهابات در بورس به بازار سرمایه تزریق کند.
علی سنگینیان به شروع اجرای برنامه تزریق نقدینگی از روز جاری اشاره کرد و ابراز داشت: این برنامه براساس استراتژی خرید تدریجی سهام شرکت های بورسی طی بازه زمانی بلندمدت اجرا می شود و انتظار می رود ایجاد ثبات در روند معاملات طی بازه زمانی بلندمدت اتفاق افتد.
وی در خصوص مبلغ تعیین شده در جلسه مذکور جهت تزریق به بازار سرمایه نیز گفت: اگرچه طی جلسه عصر روز گذشته توافق نهایی بر سر مبلغ اختصاصی نشده اما مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی اظهار داشته اند که تمایل دارند تا سقف پنج هزار میلیارد تومان جهت اجرای برنامه مذکور اختصاص دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |