پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 23417 21:20 1394/10/14
نجوای پیام های احتیاط از شاخص بورس تهران

نجوای پیام های احتیاط از شاخص بورس تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نجوای پیام های احتیاط از شاخص بورس تهران

نجوای پیام های احتیاط از شاخص بورس تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بازار بورس تهران از سه شنبه هفته گذشته و با اخبار خوش هسته ای یک روند مثبت را تجربه میکند.

این روند مثبت، که در چند روزه اخیر بسیار خودنمایی میکند نمود چندانی در شاخص کل نداشته است. این موج به دلیل حرکت سهام های کوچک در بازار پدیدار شده و عدم معاملات قابل توجه و عدم حرکت مثبت در لیدر های بازار و شرکت های بزرگ باعث شده تا سهامداران برای کسب سود به سهم هایی کوچک رجوع کنند.

این امر باعث شده تا حرکت این شرکت ها نتواند در بازار کل تاثیری شگرف داشته باشد و موجب گردیده تا حرکت شاخص کل روندی کند و آرام به نسبت رشد سهام های کوچک بازار در روزهای اخیر داشته باشد. با رجوع و مقایسه نمودار شاخص بازار اول و دوم و ۳۰ شرکت بزرگ در بورس تهران به خوبی نشان دهنده این مدعا است که، حرکت چند وقت اخیر مربوط به شرکت های فعال در بازار دوم است تا شرکت های بزرگ و تاثیر گذار بورس، مشخصا هنوز حرکت خاصی در لیدر های تاثیر گذار بازار صورت نگرفته است و همچنان بازار از کمبود نقدینگی و کاهش حجم معاملات رنج می برد آنچه سهامدار باید در این روزها دقت کند آن است که روند حرکتی بازار همچنان نزولی است و نباید از استراتژی هایی با ریسک بالا استفاده کرد خروج شاخص بازار دوم از کانال صعودی خود از جذابیت و اطمینان در ادامه روند مثبت حرکتی این گروه کاسته است و موجب میگردد سهامدار استراتژی محتاطانه در مورد شرکت های این گروه اتخاذ نماید.

باید در نظر داشت که برای شناسایی و درک صحیح  از تغییرات روند های کلان بازار کنترل و بررسی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و ۵۰ شرکت فعال بازار در این روزها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. ۱۱



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |