جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 70754 13:39 1396/07/19
نباید گرد فراموشی بر چهره تراژدی بشری میانمار بنشیند

نباید گرد فراموشی بر چهره تراژدی بشری میانمار بنشیند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نباید گرد فراموشی بر چهره تراژدی بشری میانمار بنشیند

نباید گرد فراموشی بر چهره تراژدی بشری میانمار بنشیند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدرضا تویسرکانی» نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، درباره تداوم تراژدی نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا و سکوت و بی‌تفاوتی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از یک‌سو و انفعال کشورهای اسلامی از سوی دیگر گفت: داستان میانمار به یک غصه جانکاه تبدیل شده و جامعه بشری نسبت به این نسل‌کشی و جنایت ضد انسانی آشکار هیچ واکنش مؤثری انجام نداده و ما مسلمانان در پیشگاه خدا مسئول هستیم و باید صدای این مسلمانان بی‌پناه را به گوش جهان برسانیم.

دولت در قضیه نسل‌کشی مسلمانان میانمار انقلابی عمل کند

وی عنوان کرد: در این باره نیز انتظار خاصی از سازمان‌های مدعی حقوق بشری نمی‌رود، چرا که آنها سابقه روشنی در اینگونه سکوت‌ها و بی‌تفاوتی‌ها در سایر کشورها و نقاط جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین داشته‌اند. در این میان متاسفانه و با هزاران افسوس دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام شایسته و در شأن ملت انقلابی ایران را جهت کمک به این مسلمانان انجام نداده است که البته شاید علتی داشته باشد. نماینده ولی فقیه در بسیج اظهار کرد: ولی دولت باید بداند ملت ما یک ملت انقلابی است و اگر دولت برای اقدامات مؤثر سیاسی، حقوقی، اقتصادی، کمک‌رسانی، امدادی و ... اراده کند، قطعا ملت نیز پشتیبانی می‌کند اما اکنون شاهد یک نوع رفتار غیرانقلابی از سوی دولت نسبت به مسلمانان میانمار هستیم. وی افزود: مصیبت مردم میانمار در ماه محرم، غم و اندوه شیعیان و آزاداگان جهان را مضاعف کرده و تداوم این نسل‌کشی و بی‌تفاوتی نسبت به آن هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد و در این زمینه دولت را مقصر می‌دانم و معتقدم دولت باید اقدامات انقلابی و در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص را با قدرت و قاطعیت بیشتری انجام دهد. زمانی که دولت با قدرت در این خصوص وارد میدان نشود از ملت هم به طور طبیعی کاری ساخته نیست.

باید مانع فراموش شدن جنایات علیه مسلمان میانمار شد

تویسرکانی ابراز کرد: شاید این اختلافات درون‌قوایی، مسائل سیاسی، جناح‌بازی‌های داخلی، مشکلات مربوط به برجام و مسائل منطقه موجب شده از موضوع میانمار غفلت و کوتاهی شود. امروز نباید گذاشت گرد فراموشی بر چهره این تراژدی بشری بنشیند که متاسفانه این فراموشی پس از تب و تاب سیاسی و رسانه‌ای هفته‌های اول در حال رخ دادن است. حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره انفعال عمومی در جهان اسلام و بسنده کردن سازمان‌ها و سران کشورهای اسلامی به صدور بیانیه و محکومیت‌های لفظی گفت: کشورهای اسلامی در این باره خیلی کارهای مؤثر سیاسی، حقوقی و اقتصادی می‌توانند انجام دهند اما متاسفانه حاکم شدن فرهنگ لیبرالی بر امت اسلامی مانع توجه به مسلمانانی در آن سوی دنیا شده است.

حاکمیت فرهنگ لیبرالی و بی‌تحرکی جهان اسلام

وی تأکید کرد: فرهنگ لیبرالی در سطح فردی، اجتماعی و سیاسی یک پیام بیشتر ندارد و آن هم این است که تنها باید به فکر آرامش، رفاه و لذت بود و کاری به سرنوشت و زندگی دیگر انسان‌ها نباید داشت. در واقع این فرهنگ، بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی به مشکلات و معضلات دیگر انسان‌ها و جوامع را اشاعه می‌کند. جوهر فرهنگ لیبرالی تربیت انسانی است که هیچگونه مسئولیتی در قبال دیگر افراد و جوامع ندارد. نماینده ولی فقیه در بسیج اضافه کرد: وقتی این فرهنگ به سطح سیاسی کلان می‌رسد آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دیگر کشورها به ویژه جوامع اسلامی، اینگونه القا می‌کنند که نباید کاری به کشورهای دیگر داشته باشید و فقط باید به امور داخلی خود رسیدگی کنید در حالی که خود آنها بیشترین سطح از دخالت و تجاوز را در سایر نقاط جهان انجام می‌دهند. وی ادامه داد: بر همین اساس است که آنها جمهوری اسلامی ایران را به دلیل توجه به مسائل فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، سوریه، عراق، افغانستان تحت فشار قرار می‌دهند و می‌گویند مسائل این کشورها به شما چه ربطی دارد و به ما اتهام دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را وارد می‌کنند. تویسرکانی تصریح کرد: ما به دلیل برخورداری از فرهنگ اسلامی موظف به حساس بودن به سرنوشت و زندگی دیگران، مسلمان و غیر مسلمان، هستیم. فرهگ اسلامی فرهنگی است که از انسان یک موجود مسئول می‌سازد اما آنها با سازوکارهای دیپلماتیک و امپراطوری رسانه‌ای که دارند به طور طبیعی وقتی چنین اتفاقی در میانمار می‌افتد این بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی را گسترش داده و القا می‌کنند. وی تأکید کرد: به عبارتی این بی‌تفاوتی جهانی به ویژه در سطح جهان اسلام نسبت به تراژدی نسل‌کشی مسلمانان میانمار محصول یک عملیات فرهنگی ده‌ها ساله است که باعث می‌شود تحرک، غیرت و احساس مسئولیت خاصی در جان و وجود امت اسلامی در سطح فردی، اجتماعی، سیاسی و ... بروز و ظهور پیدا نکند و این محصول تزریق و رسوخ فرهنگ لیبرالی در کشورهای اسلامی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |