سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 5072 16:03 1393/06/15
موفقيت اصلاحات در اتحاد و هماهنگي است استقبال خاتمي و عارف از تشکيل جبهه فراگير اصلاح‌طلبان

موفقيت اصلاحات در اتحاد و هماهنگي است استقبال خاتمي و عارف از تشکيل جبهه فراگير اصلاح‌طلبان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موفقيت اصلاحات در اتحاد و هماهنگي است استقبال خاتمي و عارف از تشکيل جبهه فراگير اصلاح‌طلبان

موفقيت اصلاحات در اتحاد و هماهنگي است استقبال خاتمي و عارف از تشکيل جبهه فراگير اصلاح‌طلبان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


شخصيت‌هاي محوري اصلاحات در گذشته درگير مسائل اجرايي بودند، امروز فراغت يافته‌اند و مصمم بر اين هستند که جريان اصلاحات منسجم باشد/بايد از تجربه‌هاي شيريني چون انتخابات سال 92 درس گرفت و در پي تکرار آن بود.


قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي با بيان اينکه اصلاح‌طلبان بايد حرکت نظام‌يافته‌اي داشته باشند تا بتوانند به انتظارات و مطالبات مردم پاسخ دهند، تاكيد کرد: موفقيت اصلاحات و اصلاح‌طلبان در اتحاد، انسجام و هماهنگي است که در کنار اين مسائل داشتن يک برنامه عملي کارشناسي و در نظر گرفتن شرايط روز نيز واجب است و اگر اين عناصر در کنار هم قرار بگيرند استقبال خوبي از سوي مردم نسبت به اصلاح‌طلبان را شاهد خواهيم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با  ايلنا، در خصوص ارزيابي‌اش از وضعيت فعلي اصلاح‌طلبان گفت: اعتقاد دارم در شرايط کنوني، اصلاح‌طلبان در فضاي جامعه و افکارعمومي از شرايط مناسبي برخوردار هستند.
وي در تشريح علل شرايط مناسب اصلاح‌طلبان اظهار داشت: دليل اين مسئله به خاطر اين است که دولت اصلاحات خاطره شيريني براي مردم باقي گذاشت و مردم هنوز تلخي‌ها و نابساماني‌ها در دولت قبل را فراموش نکرده‌اند و اين را به خاطر عدم حضور اصلاح‌طلبان مي‌ديدند و از اين رو در سال 92، به کانديداي مورد حمايت اصلاح‌طلبان راي دادند.
مشاور امور روحانيت سيد محمد خاتمي در دولت هفتم ادامه داد: در مجموع مي‌توان گفت اقبال خوبي نسبت به اصلاحات وجود دارد و مردم منتظر حرکت‌هاي آنان در آينده بالاخص براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي هستند.
منتجب‌نيا با بيان اينکه اصلاح‌طلبان بايد حرکت نظام‌يافته‌اي داشته باشند تا بتوانند به انتظارات و مطالبات مردم پاسخ دهند، تصريح کرد: موفقيت اصلاحات و اصلاح‌طلبان در اتحاد، انسجام و هماهنگي است که در کنار اين مسائل داشتن يک برنامه عملي کارشناسي و در نظر گرفتن شرايط روز نيز واجب است و اگر اين عناصر در کنار هم قرار بگيرند استقبال خوبي از سوي مردم نسبت به اصلاح‌طلبان را شاهد خواهيم بود.
قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي با اشاره به تجارب تلخ اصلاحات خاطرنشان کرد: يکي از تجارب تلخ اصلاح‌طلبان شوراي شهر اول بود که نتوانستند انسجام خويش را حفظ کنند و برنامه خوبي را داشته باشند. ضعف دور اول شوراي شهر نه تنها به خود آنها ضربه زد بلکه به جامعه و افکارعمومي ضربه زد.ضربه سنگيني هم به پيکره اصلاحات وارد شد و مردم نسبت به شوراها دلسرد شدند و لذا در دور دوم انتخابات شوراها به پاي صندوق‌هاي راي نيامدند.
وي با يادآوري اينکه در دوره فعلي شوراي شهر توازن نسبي ميان اصلاح‌طلبان و اصولگرايان شکل گرفته است، ابراز داشت: متاسفانه برخي از دوستان ما در شورا نتوانستند با اتحاد و انسجام برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشند که در پي آن شاهد بوديم که انتخاب شهردار و هيات‌رئيسه از دست اصلاح‌طلبان رفت و اصولگرايان به هر نحوي به خواست‌شان دست يافتند و بايد اصلاح‌طلبان از اين مسئله درس بگيرند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تفرق و بي‌برنامگي را دو آسيب و چالش اصلاح‌طلبان دانست و افزود: اين يکي از مشکلات ما در گذشته بوده و بايد سعي شود اين دو آسيب تکرار نشود و بايد از تجربه‌هاي شيريني چون انتخابات سال 92 درس گرفت و در پي تکرار آن بود.
منتجب‌نيا با بيان اينکه امروزه اصلاح‌طلبان از انسجام و اتحاد نسبتا بهتري نسبت به قبل برخوردار هستند، تاکيد کرد: شخصيت‌هاي محوري اصلاحات در گذشته درگير مسائل اجرايي بودند، امروز فراغت يافته‌اند و مصمم بر اين هستند که جريان اصلاحات منسجم باشد و در ميان اصلاح‌طلبان نيز اين انگيزه ايجاد شده که عقلانيت حاکم باشد تا بتوانيم با اتحاد و برنامه به مطالبات مردم پاسخ دهيم.
قائم‌مقام دبيرکل حزب اعتمادملي در پاسخ به اين سوال که شما چه پيشنهادي و گامي براي اتحاد و انسجام اصلاح طلبان داريد، يادآور شد: من چندي پيش پيشنهاد تشکيل هياتي از بزرگان اصلاحات براي نظارت بر عملکرد اصلاح‌طلبان و تعيين سياستگذاري و خط‌مشي براي آنها را دادم تا چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به رهنمودهاي آنان توجه کنند که اين مسئله تا حد زيادي نيز در حال شکل گرفتن است.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص اينکه تاکنون چه اقداماتي براي شکل‌گيري اين هيات از سوي وي صورت گرفته است، عنوان کرد: همانطور که گفتم اين مسئله در حال شکل گرفتن است. اين ارتباط و همدلي ميان بزرگان اصلاحات برقرار شده و ما شاهد نوعي هماهنگي و انسجام ميان آنها هستيم. من به آقاي خاتمي و عارف در اين باره ديدار کردم که هر دوي اين بزرگواران به شدت استقبال کرده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |