جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1135 13:22 1393/01/25
موافقت با انتشار اوراق آتی 2شرکت بزرگ بورسی

موافقت با انتشار اوراق آتی 2شرکت بزرگ بورسی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موافقت با انتشار اوراق آتی 2شرکت بزرگ بورسی

موافقت با انتشار اوراق آتی 2شرکت بزرگ بورسی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : اوراق آتی سهام شرکت های پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی کرمانشاه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان هم در جلسات هیئت پذیرش مطرح شده که با انتشار اوراق هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان موافقت شده است .
مدیر پذیرش بورس تهران با بیان مطلب بالا گفت: طی سال 1392 هشت جلسه هیئت پذیرش برگزار شده است.
اسماعیل درگاهی ادامه داد:در این جلسات، تقاضای پذیرش شرکت­های متعددی همانند سرمایه­گذاری صدر تأمین، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، سرمایه­ گذاری توسعه معین ملت، پالایش نفت جی، پالایش نفت اصفهان، گروه صنعتی پاکشو، و سیمان خوزستان و ... در هیئت پذیرش طرح و موافقت آن هیئت اخذ شده است که عرضه برخی از آنها انجام شده و پرونده پذیرش برخی دیگر در حال رسیدگی و تکمیل می­باشد.
وی در تشریح عرضه های اولیه سال 92، ابراز داشت: روز 27 فروردین ماه 92، تعداد یک میلیارد و 239 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس با قیمت 7500 ریال در بورس اوراق بهادار عرضه شد. ارزش این معامله 9 هزار و 295 میلیارد ریال بود.
درگاهی ادامه داد: روز 17 اردیبهشت ماه 92 هم یک میلیارد و 450 میلیون سهم نفت و گاز و پتروشیمی تامین با قیمت 3500 ریال و به ارزش پنج هزار و 750 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. همچنین تعداد 287 میلیون سهم از سهام سرمایه گذاری دارویی تامین روز 30 دی ماه 92 با قیمت 6041 ریال وارد بازار سهام شد که ارزش آن بالغ بر یک هزار و 735 میلیارد ریال بود. در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در سال 92 هم سهام پاکشو در بورس اوراق بهادار و با قیمت هر سهم 9 هزار و 500 ریال عرضه شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت های ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری کارکنان بانک ها و لیزینگ ایرانیان، شرکت های انتقالی از بازار فرابورس به بورس اوراق بهادار در سال 92 بودند، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با سرمایه دو هزار و 64 میلیارد ریال در سال 1391 در هیئت پذیرش طرح و موفق به اخذ پذیرش شد که درج و انتقال آن در سال 1392 تحقق یافت. همچنین شرکت سرمایه­گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها‌ (سکاب) با سرمایه یک هزار و 500 میلیارد ریال و شرکت لیزینگ ایرانیان با سرمایه  یک هزار میلیارد ریال در این دوره از فرابورس به بازار دوم بورس انتقال یافتند.
درگاهی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های طرح شده در جلسه هیئت پذیرش که با موافقت آن هیئت برای ورود به بورس روبرو شده‌اند تا مرحله عرضه نهایی پیش رفتند، ابراز داشت: پرونده برخی دیگر نیز تا مرحله درج در فهرست نرخ‌های بورس پیشرفت داشته است، به طوری که نفت سپاهان در تاریخ 26 دی ماه و سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در ششم بهمن ماه 92 در فهرست شرکت های بورسی درج شده اند. سیمان خوزستان نیز دیگر شرکتی است که در آخرین روز کاری سال گذشته در فهرست نرخ‌های بورس اوراق بهادار درج شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |