جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7029 09:19 1393/08/28
مهلت یک هفته ای به گود حقانی برای ایمن سازی

مهلت یک هفته ای به گود حقانی برای ایمن سازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مهلت یک هفته ای به گود حقانی برای ایمن سازی

مهلت یک هفته ای به گود حقانی برای ایمن سازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک هفته به مدیران پروژه گود حقانی فرصت داده شده تا پایش دیواره های گود را با دستگاه های جدید بسنجند و نتیجه آزمایش ها را به همراه مجوز و پروانه های ساخت و ساز به شورا ارائه دهند

پروژه اطلس پلازا واقع در اراضی عباس آباد و در مجاورت مترو حقانی در مرحله گود برداری از سوی سازمان نظام مهندسی پر خطر اعلام شد و در پی تعلل و سکوت شهرداری برای ورود به این ماجرا وزارت راه و شهرسازی به صورت موقت دستور توقف آن را صادر کرد.

در این گزارش برای بررسی گود حقانی خبرنگار «صما» به سراغ چند تن از اعضای شورای شهر تهران رفته است که متن این گفتگو را در ادامه می خوانید:

رییس کمیته عمران شورای شهر در گفتگو با خبرنگار «صما» در تشریح بازدید از گود پروژه اطلس پلازا بیان کرد: اعضای شورای شهر هفته گذشته با حضور عوامل سازمان نظام مهندسی، شهرداری و مدیریت پروژه از این گود بازدید کردند.

اقبال شاکری ادامه داد: مسئله اصلی این پروژه تسریع پایداری و سیستم نیلینگ گود است، لذا نظام مهندسی با توجه به گذشت مدت زمان انجام سیستم های نیلینگ ادامه فعالیت را پرخطر دانسته است.

وی همچنین اظهار داشت: یک هفته به مدیران پروژه فرصت داده شده تا پایش دیواره های گود را با دستگاه­های جدید بسنجند و همچنین مجوزها و پروانه های ساخت و ساز را به شورا ارائه دهند.

شاکری در تصریح طرح پروژه اطلس پلازا گفت: زیربنای کل این پروژه حدود ۲۶۰ هزار متر مربع است که حدود ۴ هزار متر مربع آن غیرمفید خواهد بود و ۶ طبقه زیرزمین و ۲۷ طبقه روی زمین احداث می شود و اکنون مسولان پروژه اعلام داشته اند این پروژه یک مجتمع فرهنگی و هنری، تجاری خواهد شد.

وی افزود: در این بازدید از مسئولان پروژه اطلس پلازا در مورد مجوز این پروژه مبنی بر اینکه آیا براساس اسناد توسعه اراضی عباس آباد تنظیم شده یا خیر سوال کردیم که می گویند شورای عالی شهرسازی مجوز آن را صادر کرده است و مقرر شد اسناد را برای شورا ارسال کنند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به مهلت یک هفته ای برای انجام مجدد سیستم نیلینگ در آن جلسه اخطار دادیم اگر اقدامات لازم صورت نگیرد قطعا به شهرداری اعلام می کنیم که با هزینه مالکین پایداری گود اطلس پلازا را انجام دهند.

محمد سالاری رییس کمیسیون عمران و شهرسازی به خبرنگار ما گفت: اراضی عباس آباد به عنوان آخرین فرصت تفرجگاه شهر تهران باقی مانده است و به نوعی آخرین فضای سبز تهران است که باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه بارگذاری ساختمان در این منطقه کمتر باشد فضای سبز تهران حفظ می شود، بیان کرد: متاسفانه در دولت گذشته ساختمان راه و شهرسازی، سازمان بنادر و کشتیرانی و بخشی از ساختمان های بنیاد مستضعفان در آنجا احداث شد که تخلف بوده است؛ اما وقتی پروانه ساخت از سوی شهرداری صادر کردند؛ حقوق مکتسبه برای سرمایه گذار در این اراضی ایجاد شده است.

سالاری با بیان اینکه سرمایه گذار تقصیری ندارد، گفت: هر چند که رویکرد شورای شهر تهران عدم بارگذاری ساختمان در اراضی عباس آباد است، اما متاسفانه اگر در طرح جامع تهران فعالیت عمرانی در این اراضی پیش­بینی شده باشد؛ فعالیت سرمایه گذار قانونی است.

در ادامه این گزارشاحمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا همچنین در ارتباط با بررسی گود پروژه اطلس پلازا عنوان کرد: با شهردار منطقه صحبت کردم و مقرر شده تا صفر- صفر سازه (اجرای طبقات منفی) آن احداث شود و دیوارهای حائل گود اجرا شود تا دیگر نگران ایمنی این گود نباشیم.

شایان ذکر است عنوان مجتمع تجاری هنری در حالی از سوی مدیران پروژه اطلس پلازا اعلام می شود که پیش از این عنوان پارکینگ طبقاتی بر اذهان عمومی نقش بسته بود و دلیل این تغییر کاربری زمین همچنان نامعلوم است .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |