جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 25378 19:03 1394/11/04
منطقه ویژه اقتصادی و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منطقه ویژه اقتصادی و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶ تهران اعلام شد

گروه امورزیربنایی-وزیر راه و شهرسازی با بیان این که از تمام سرمایه گذاران خارجی به جز شرکت های رژیم صهیونیستی برای حضور در صنعت هوانوردی ایران دعوت می کنیم، گفت: حتی به بوئینگ که موفق به حضور در ایران نشد، خوشامد می گویم، این شرکت مانعی برای حضور در ایران ندارد. عباس آخوندی در اجلاس هوانوردی کاپا (اجلاس هوانوردی ۲۰۱۶) درتهران اظهار کرد: تحریم ها نه تنها به رفاه و امکانات ملت ایران لطمه زد بلکه رفاه تمام مردم مملکت را صدمه زد. موقعیت ایران یک موقعیتی بود که عبور از آسمان ایران و توقف در ایران برای مبادلات کالا و مسافر بهترین موقعیت جهانی بود، گرفتن این موقعیت از ایران در طول سنوات گذشته به زیان مردم و کشورهای منطقه منجر شد. وی با بیان این که امیدواریم با لغو تحریم ها به تعادل طبیعی برگردیم، افزود: ایران چهار راه شرق- غرب و شمال -جنوب یک موقعیت استراتژیک دارد که حافط منافع تمام ملت های همسایه است. همواره به این ماموریت و وظیفه ملی و منطقه ای واقف بوده و به آن عمل کرده ایم. فضای پس از تحریم را فضای بازگشت به تعادل پایدار می دانم. آخوندی با بیان این که بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای سیستم ناوبری بر فضای ایران انجام شده است تا بتوانیم امنیت و عبور ایمن را برای تمام ایرلاین های بین المللی فراهم کنیم. به دنبال این هستیم فرودگاه های بزرگ را  برای بار و مسافر با تمام خدمات در کشور ایجاد کنیم. وی با اشاره به این که به زودی قرارداد توسعه فرودگاه امام با ظرفیت ۴۵ میلیون مسافر را درسال امضا می کنیم، افزود: فضا را برای تمام سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنیم تا سرمایه گذاری بهینه درایران داشته باشید. به زودی طی روزهای آینده منطقه ویژه و آزاد امام خمینی (ره) را اعلام عمومی می کنیم و این امکان را می دهد تا مراکز آموزش، تعمیر و.. در این منطقه به وجود آید. وی ادامه داد: فرودگاه های بزرگ مانند اصفهان، شیراز و... به زودی به کمک سرمایه های بین المللی نوسازی می کنیم و شاهد توسعه بزرگ در صنعت هوانوردی خواهیم بود که هم مردم ایران و هم مردم منطقه از آن استفاده خواهند کرد. وی یادآور شد: توسعه رقابت رفاه پایدار را به همراه دارد و آماده هستیم تا فضایی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران قدرت رقابت را از مسیر ایران به دست آوردند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که خرید هواپیما، اجاره و اجاره به شرط تملیک از جمله فضاهایی است که برای سرمایه گذاران خارجی مهیاست، گفت: ایران بیش از ۶۷ فرودگاه عملیاتی دارد و کمتر از ۱۰ فرودگاه خوب و بهینه داریم و سایر فرودگاه ها به دلیل کمبود ناوگان چندان فعال نیست. وی با اشاره به این که برای توسعه این صنعت در ایرن فرصت های خوبی را فراهم کرده ایم، خاطرنشان کرد: بخش هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و برد بلند از جمله بخش هایی است که می توانیم در جهت نوسازی ناوگان فضا را برای استفاده از سرمایه گذاران خارجی مهای کنیم.

مذاکره با آمریکا برای راه‌اندازی خط هوایی مستقیم

عباس آخوندی همچنین در حاشیه اجلاس کاپا ۲۰۱۶ اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای راه اندازی خط مستقیم هوایی ایران- آمریکا مذاکراتی را آغاز کرده است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵۶ هواپیما در ناوگان هوایی داریم تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۶ هواپیما عملیاتی که عمر طولانی دارند این مسئله باعث شده هزینه‌های تعمیر و نگهداری این هواپیماها افزایش یابد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان به ۱۰۰ فروند هواپیما بردکوتاه نیاز داریم تأکید کرد: برای مسیرهای برد میانی و بلند نیز ۴۰۰ فروند هواپیما نیاز داریم که در این رابطه مذاکراتی را با بوئینگ داشته ایم. آخوندی در مورد موضوع خرید هواپیماهای ایرباس گفت: قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به فرانسه قرارداد خرید ۱۱۴ هواپیمای دست اول بین ایران و این کشور امضا شود.

فقط ۹ هواپیمای دوربرد در ناوگان هوایی داریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این اجلاس با اعلام این که فقط ۹ هواپیمای دوربرد در ناوگان هوایی داریم، گفت: هم اکنون ناوگان هوایی نیازمند ۳۰۰ فروند هواپیمای میان پرواز است. علی عابدزاده با بیان این که هم اکنون ۱۶ ایرلاین فعال در کشور داریم اظهار کرد: برای پروازهای کوتاه برد ناوگان هوایی کشور نیازمند ۱۵۰ فروند هواپیمای دارای ۲۵۰ صندلی است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کشور ایران ۱۰ سال آینده ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد که باید در این خصوص به تسهیلات مالی لازم برای خرید این تعداد هواپیما اشاره کرد. وی با تاکید بر این که صنعت هوانوردی در ایران تقریبا خصوصی است، گفت: البته باید سهم بخش خصوصی افزایش یابد و حاکمیت، ایمنی و امنیت این صنعت را دنبال کند. وی با بیان این که قیمت بلیت پروازها را آزاد کردیم تا ایرلاین ها سودآوری داشته باشند، یادآور شد: دراین بخش نیاز است تا شرکت های لیزینگ برای توسعه ناوگان ایران وارد شوند، دولت در این حوزه از سرمایه گذاران حمایت می کند تا ایرلاین ها از نظر عملیاتی قوی تر شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که مشتاقانه آماده عقد قرارداد با کمپانی های لیزینگ برای توسعه صنعت هستیم، افزود: ایران  منابع انسانی قوی در این بخش دارد، ضمن آن که زیرساخت ها و امکانات تعمیر و نگهداری ناوگان در کشور وجود دارد که باید با تکیه بر سرمایه گذاری خارجی و داخلی بیشتر شود.

رفع تحریم‌های سوخت در اغلب فرودگاه‌های اروپایی

مدیرعامل ایران‌ایر هم در حاشیه این اجلاس با اشاره به رفع تحریم‌های سوخت در اغلب فرودگاه‌های اروپایی، گفت: تحریم‌ها موجب شده بود که در پروازهای اروپایی سوخت به هواپیماهای ما تعلق نگیرد اما پس از اعلام برجام با بسیاری از شرکت‌های سوختی قرارداد بستیم. وی با بیان اینکه در حال حاضر توتال فرانسه با ما قرارداد بسته و سوخت هواپیماهای ما در فرودگاه‌های فرانسه تامین می‌شود، افزود: فرودگاه‌های لندن، آمستردام، وین و هامبورگ تا روز گذشته مشکل سوخت‌رسانی به ما را حل کردند و در حال مذاکره با شرکت‌های سوخت‌رسان دیگر هستیم. مدیرعامل شرکت ایران‌ایر درباره تامین مالی ورود ۱۱۴ فروند هواپیمای ایرباس تصریح کرد: امیدواریم بخشی از تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی و فاینانس انجام شود که فعلا در حال مذاکره با شرکت‌های سازنده هستیم. پرورش با اشاره به اینکه مذاکراتی با شرکت‌های سازنده از ابتدای مذاکرات برجام انجام شده است، توضیح داد: برخی از این شرکت‌ها اجرای قرارداد را منوط به اعلام برجام دانستند که در این راستا، راه برای اجرای قرارداد باز شده است. وی با بیان اینکه نخستین هواپیمای جدید پس از انعقاد قرارداد وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: تحریم‌ها زیان‌هایی را به ایرلاین‌ها وارد کرد به‌طوری که برای سوخت‌رسانی در هر پرواز بین ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار هزینه می‌شد. مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: در زمان‌های تحریم ما هیچ‌گاه پروازهای خود را قطع نکردیم اما هزینه‌های زیادی را بابت انجام پروازها دادیم.

اظهارات مسکنی در همایش هوایی

وزیر راه و شهرسازی البته در حاشیه این مراسم به بخش مسکن هم ورود کرد و با اعلام اینکه بخش مسکن در حال خروج از رکود است، از تحویل بیشتر ۶۰۰ هزار مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال خبر داد و گفت: نباید اقدامهایی انجام دهیم که مردم پسند باشد اما بخش مسکن را دوباره دچار حباب تورم کند . وی افزود : بخش مسکن به طور مستقیم با برجام مرتبط نیست بلکه با اجرای برجام و افزایش قدرت خرید مردم این بخش رونق می گیرد . وی با بیان اینکه مداخله بیش از حد دولت در بخش مسکن نادرست بود گفت : قیمت آپارتمان در ۸ ساله دولت گذشته بیش از ۹ برابر افزایش یافت . آخوندی افزود : در حالی که در دو سال و نیم گذشته قیمت مسکن کاهش یافته و این بخش در حال خروج از رکود است. وزیر راه وشهرسازی گفت : تنها راهکار رونق بخش مسکن پس انداز مردم و تعهد بانکها به پرداخت تسهیلات خرید مسکن است . وی افزود : در دهه هفتاد بیش از ۳ میلیون نفر برای تسهیلات مسکن پس انداز کردند اما برخی آمدند و گفتند ۵۰۰ هزار تومان پول بدهید تا ما به شما مسکن می دهیم که این موجب تورم در بخش مسکن شد . وی گفت : از یک سال گذشته که پس انداز مسکن در بانکها آغاز شده است تا کنون ۳۰ هزار نفر در مجموع مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان پس انداز کرده اند .


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |