پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 62073 15:31 1396/03/22
منصور حقیقت‌پور: حمله کور تروریستی نشانه ضربه کاری جمهوری اسلامی بر مرکز ثقل عربستان است

منصور حقیقت‌پور: حمله کور تروریستی نشانه ضربه کاری جمهوری اسلامی بر مرکز ثقل عربستان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منصور حقیقت‌پور: حمله کور تروریستی نشانه ضربه کاری جمهوری اسلامی بر مرکز ثقل عربستان است

منصور حقیقت‌پور: حمله کور تروریستی نشانه ضربه کاری جمهوری اسلامی بر مرکز ثقل عربستان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره دست داشتن عربستان سعودی در پشت پرده حملات تروریستی تهران گفت: با توجه به اظهارات چندی پیش وزیر دفاع عربستان مبنی بر کشاندن جنگ به مرزهای ایران و اظهارنظر وزیر خارجه عربستان تنها چند ساعت به آغاز عملیات تروریستی در تهران درباره ضرورت تنبیه و مجازات ایران برداشت ما این است که قطعا عربستان پشت سر این حمله کور تروریستی قرار دارد. جریانات واگرا در منطقه و گروه‌های تکفیری سر در آخور عربستان سعودی دارند و آل سعود این جریانات را به لحاظ مالی و لجستیکی تأمین می‌کند.

آل سعود؛ مروج اصلی تفکر تکفیری و تربیت تروریست

وی ادامه داد: حتی مدارس و مراکز دینی که عربستان در سطح منطقه مانند پاکستان تأسیس و حمایت می‌کند مروج این تفکرات متحجرانه تکفیری و تربیت‌کننده انسان‌هایی هستند که که به این گروه‌های تروریستی می‌پیوندند.

حقیقت‌پور اظهار کرد: اکنون کار به جایی رسیده است که برای جمهوری اسلامی ایران خط و نشان می‌کشند و می‌گویند باید جنگ را به داخل ایران بکشانیم و پس از آن حادثه مرزی میرجاوه رخ می‌دهد و بعد به این حمله تروریستی اخیر منتج می‌شود.

ضربات منطقه‌ای ایران به آل سعود تعادل رفتاری را از عربستان سلب کرده است

مشاور رئیس مجلس عنوان کرد: کاملا روشن است که عربستان ضربه‌ای کاری از جمهوری اسلامی ایران در منطقه خورده است و با شکست‌هایی که در حوزه سوریه، عراق، یمن، بحرین، لبنان و اخیرا قطر مواجه شده، تعادل رفتاری از سیاست خارجی عربستان سلب شده است.

وی یادآور شد: به عبارتی ضربات جمهوری اسلامی ایران بر مرکز ثقل عربستان بوده و امروز رفتار عربستان بر مبنای یک نوع حیرانی و گیجی است که به هیچ نتیجه‌ای منجر نشده است. عربستان باید بداند که نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بالغ و قدرتمندند. آنها به خیال خود ضربه‌ای به ایران زدند اما متعاقب آن نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور تمام عناصر آنها را در داخل کشور شناسایی، دستگیر و یا به هلاکت رساندند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: این شناسایی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و هر کسی که بخواهد سنگی به سمت جمهوری اسلامی ایران بزند تا لانه‌های فسادش تعقیب خواهد شد و اینگونه نیست که بتوانند ضربه‌ای بزنند و در بروند. جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه از امنیت پایدار و فراگیر خود دفاع و محافظت خواهد کرد و اجازه ظهور و بروز داعش و مزدوران آل سعود را نخواهد داد.

برخورد تند عربستان با همسایگان؛ فرصتی مناسب برای تشکیل ائتلاف‌های جدید از سوی ایران

حقیقت‌‌پور درباره نوع واکنش عربستان به سیاست‌های مستقلانه برخی کشورها مانند قطر و ایجاد فرصت برای ایران برای تشکیل ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای گفت: وقتی قطر از اردوی عربستان کوچ می‌کند و نسبت به گسترش روابط با ایران ابراز تمایل می‌کند و به سمت جبهه مقاومت حرکت می‌کند وزن این جبهه در مقابل جبهه سازش افزایش می‌یابد و این فرصتی مناسب برای ایجاد ائتلاف‌‌های جدید و سوق دادن عربستان به انزوای منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه دوره رفتار‌های قبیله‌ای به سرآمده است، گفت: امروز قطر جرئت به خرج داد و استقلال خود در حوزه سیاست خارجی را به عربستان نشان داد و پس از این اتفاق سایر کشورهای عربی مانند کویت و عمان نیز اراده مستقلانه خود از عربستان را علنی خواهند کرد.

حقیقت‌پور ابراز کرد: اینگونه نیست که پادشاهی بتواند سایر کشورها را به مانند اعضای قبیله ببیند که تا هر دستوری دهد بقیه اعضای قبیله از او اطاعت کنند و او نیز با همه رقص شمشیر کند. عربستان باید منتظر سلسله اتفاقاتی از سوی سایر کشورهای عربی باشد کما اینکه اخیرا کویت را نیز به واسطه همراهی نکردن با موضع عربستان در قضیه قطر آماج حملات و تهدیدات رسانه‌ای قرار داده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |