جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 73583 15:14 1396/09/06
منصوری آرانی تشریح کرد: الزامات به سامان رسیدن جهان اسلام در دوران پساداعش

منصوری آرانی تشریح کرد: الزامات به سامان رسیدن جهان اسلام در دوران پساداعش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منصوری آرانی تشریح کرد: الزامات به سامان رسیدن جهان اسلام در دوران پساداعش

منصوری آرانی تشریح کرد: الزامات به سامان رسیدن جهان اسلام در دوران پساداعش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: رهبر معظم انقلاب پس از اعلام نابودی داعش در سوریه و عراق از سوی سردار قاسم سلیمانی هم در پاسخ به نامه ایشان و هم در سخنرانی در جمع مهمانان اولین مجمع جهانی محبان اهل بیت(ع) بر ضرورت غافل نشدن از مکر و حیله دشمن و توجه دقیق به طراحی‌ها و توطئه‌های آینده دشمن تأکید کردند.

تجربه سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که جبهه استکبار جهانی هیچ‌گاه نگذاشته که دنیای اسلام در آرامش باشد بلکه پس از شکست هر توطئه‌ای، توطئه دیگری را طراحی و اجرا کرده است که نمونه آن در سال‌های اخیر طالبان، القاعده و داعش بوده است و حال نیز به نظر می‌رسد دشمنان این بار هم در قالب و شکلی جدید بخواهند ثبات نسبی ایجاد شده در غرب آسیا را با چالش مواجه سازند.

تفکر داعش همچنان زنده است/ گروه‌های تکفیری؛ بازوی استکبار برای اسلام‌هراسی

عباسعلی منصوری آرانی، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا درباره طراحی‌های پی در پی دشمنان برای بر هم زدن آرامش و ثبات نسبی منطقه غرب آسیا و اهمیت توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر غافل نشدن از مکر آنان پس از پیروزی بر داعش گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی شکل گرفته بود و به دنبال گسترش عدالت نه در داخل کشور و بلکه در سطح جهانی بود طبیعتا دشمن سعی کرد از همان ابتدا با فشارهای نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار بگذارد.

منصوری آرانی اظهار کرد: یکی از طرح‌ها و استراتژی‌های خطرناک دشمن در این راستا تشکیل گروه‌های به ظاهر اسلامی بود که به نام دین، عملا مروج اسلام‌‌هراسی بوده و اکثرا پیرامون جمهوری اسلامی شکل گرفته و مجهز می‌شدند تا ما را تحت فشار قرار دهند و فضای پیرامونی ما را ناامن ساخته تا امکان نفوذ در داخل بیابند.

وی ادامه داد: بر اساس همین استراتژی بود که طالبان در دهه گذشته توسط سرویس‌های اطلاعاتی امریکا در افغانستان شکل گرفت و گسترش یافت، پس از آن القاعده را شکل داده و تجهیز کردند و در دهه اخیر هم داعش را ایجاد کردند و این گروه تکفیری تروریستی را مورد حمایت وسیع مالی و تسلیحاتی قرار دادند. همه این گروه‌ها بر مبنای یک تفکر منحرف و افراطی شکل گرفتند و جوانان ناآگاه را جذب خود کردند.

مقابله با اسلام ناب محمدی؛ نقطه اشتراک همه گروه‌های افراطی/ مبارزه با جریانات تکفیری تمام نشده است

منصوری آرانی اظهار کرد: همانطور که طالبان و القاعده تمام نشد داعش هم تمام نشده است چون این تفکر افراطی و تندرو همچنان زنده است و مجددا با شکل و قالب جدید برای عملیاتی کردن توطئه جدیدی در منطقه دیگر و با نام دیگری سر بر خواهد آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه محتوای همه این گروه‌ها مقابله با اسلام ناب محمدی و بی‌ثبات‌سازی جهان اسلام است، گفت: تجربه طالبان، القاعده و داعش مؤید همین مطلب است؛ لذا لازم است که همچنان هوشیار بوده و مبارزه با پدیده جریانات تکفیری و تروریستی را تمام‌شده تلقی نکنیم.

راهکارهای منزوی کردن تفکرات افراطی در جهان اسلام/نقش نظام سلطه در خلق دائمی گروه‌های انحرافی

وی درباره راهکارهای مطرود کردن این تفکرات در جهان اسلام گفت: در این راستا باید آگاهی‌بخشی و افزایش تعاملات دوستانه کشورهای جهان اسلام در دستور کار قرار گیرد و این موضوع را برای امت اسلامی تبیین کنیم که آسیب‌ها و خسارات این تفکرات افراطی برای جهان اسلام تا سال‌های سال به‌جا می‌ماند و رفع این آسیب نیازمند تقویت وحدت، هم‌افزایی و تعاملات کشورهای اسلامی است تا یک اتحاد فراگیر در بین کشورهای اسلامی برای به انزوا کشاندن این تفکرات انحرافی و ریشه‌کن ساختن این گروه‌های دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل تحقق یابد.

منصوری آرانی یادآور شد: در واقع باید گفت نظام سلطه و سیستم‌های اطلاعاتی غرب به طور مداوم در حال خلق گروه‌هایی با تفکرات افراطی به نام اسلام هستند تا انرژی جهان اسلام را صرف نزاع‌ها و درگیری‌های درونی کنند و توجه دنیای اسلام را از دشمن اصلی خودش، رژیم صهیونیستی، منحرف کرده و ذهن و فکر مسلمانان را به جای مسئله فلسطین ،معطوف به حل بحران‌های درونی نمایند.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: طبیعی است دنیای اسلام در شرایط پساداعش نیازمند آگاهی‌بخشی، هم‌افزایی و گسترش تعاملات و ارتباطات برادرانه است تا بتواند از این دوران به سلامت عبور کرده و ثبات و آرامش نسبی پیدا کند، زیرا آسیب این گروه‌ها و تفکرات تنها متوجه جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه کل جهان اسلام را در برمی‌گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |