پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 53450 15:21 1395/11/16
ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند

ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند

ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، پیش از ظهر روز شنبه ۱۶ بهمن، در آیین افتتاح سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) که در وزارت کشور انجام شد با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی کم‌نظیر و متکی به آحاد ملت و رهبری پیامبر‌گونه و خردمندانه امام راحل بود و با حضور همه اقشار بدون توسل به روش‌های خشونت‌آمیز و صرفاً با اتکا به آرمان‌های بزرگ ملت حاصل شد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: انقلاب اسلامی در مقطعی به پیروزی رسید که تبلیغات دنیا در آن زمان این بود که دیگر حرکت‌های متکی به دین جایگاهی در دنیا ندارد و در این مقطع انقلاب اسلامی متکی بر دین مبین اسلام به پیروزی رسید و ملت ایران توانست در برابر رژیم شاهنشاهی که به تعبیر خودشان ژاندارم منطقه بود و از حمایت آمریکا بهره می‌برد با استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، چیزی جز زیبایی و سربلندی ملت ایران به چشم نمی‌خورد و سخنان اخیر دولت آمریکا که به تصور خودشان حرف‌های جدید و هشدار‌گونه می‌زنند، حرف‌هایی بی‌ارزش است چرا که ملت ایران در ۳۸ سال گذشته، جنگی ۸ ساله را تحمل کرده که همه قدرت‌ها و امکانات آنها در طرف مقابل ایران بودند و تجهیزات و تسلیحات پیشرفته در اختیار ارتش عراق بود و این جنگ در شرایطی انجام شد که ایران تازه دوران انقلاب را پشت سر گذاشته بود اما ملت ایران با همه این مشکلات توانست سربلند و سرافراز از این مقطع عبور کند و پس از آن نیز تهدیدها و تحریم‌های دشمنان همواره پابرجا بوده است ولی ملت ایران هیچگاه تسلیم نشده است.

جهانگیری با اشاره به دستاوردهای حاصل شده در دوران پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: البته همچنان فاصله زیادی با آرمان‌های انقلاب اسلامی داریم و اگر موانع، مشکلات و تحریم‌ها نبود، معیشت مردم و اشتغال جوانان امروز از وضعیت بهتری برخوردار می‌بود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با وجود همه مشکلات کارهای بزرگی انجام شده و امروز حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند و ایران از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در جایگاه سوم یا چهارم جهان قرار دارد و امروز این تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بزرگترین فرصت و سرمایه در خدمت ملت ایران هستند تا کشور مسیر توسعه را طی کند.

وی با بیان اینکه ایران در دوران تحریم به نقطه‌ای رسید که در بخش فناوری نانو که مهمترین فناوری روز دنیا است، در جایگاه ششم جهان قرار دارد، افزود: اخیراً بانک جهانی اعلام کرده است که ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا است و در گزارش دیگری ایران از نظر تولید علم و فناوری در رتبه شانزدهم قرار دارد و از نظر قدرت نظامی و دفاعی نیز ایران هفتمین کشور دنیا است.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی هم نتایج تهدید ملت ایران و هم نتایج تعامل با این ملت را تجربه کرده‌اند، گفت: اگر با ملت ایران با زبان تعامل و تکریم گفت‌وگو کنند، می‌توانند پای میز مذاکره بنشینند و به نتایج خوبی دست پیدا کنند که به تعبیر رییس جمهور همه طرف‌ها در آن سود ببرند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ولی زمانی که زبان آنها عوض می‌شود و با تهدید سخن می‌گویند مطمئن باشند که برای آنها هیچ دستاورد و حاصلی نخواهد داشت. ملت ایران لنگرگاه ثبات منطقه است و ایران نه تنها مشکل منطقه نیست بلکه راه حل منطقه است و به حل مشکلات کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشورت‌ها و کمک‌های ایران نبود داعش امروز در عراق و سوریه حاکم بود و معلوم نبود سایر کشورهای عربی که خود داعش را بوجود آوردند امروز چه وضعیتی داشتند.

جهانگیری با اشاره به اتهامات کشورهای غربی علیه ملت ایران مبنی بر اینکه ایران حامی تروریسم است، اظهار کرد: این اتهامات آنقدر قدیمی و نخ‌نما شده که گوینده آن نیز باید خجالت بکشد زیرا کشوری که عملاً در صحنه نبرد و مقابله با تروریست‌ها بوده در حقیقت ایران است وگرنه ائتلاف‌های آنها علیه گروه‌های تروریستی، خسارت چندانی به تروریست‌ها وارد نکرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دشمنان ملت ایران در حقیقت می‌خواهند با تهدید ایران، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران دارند را بترسانند و از این طریق روند کار و توسعه در ایران را با کندی مواجه کنند، وگرنه ملت و مسئولین ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند.

وی اضافه کرد: آنها خودشان متوجه شده‌اند که ایران برنامه‌های وسیعی برای توسعه اقتصادی در پیش دارد و دنیا باید بداند که یکی از کانون‌های توسعه که می‌تواند چرخ توسعه دنیا را به حرکت وادار کند، ایران است.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه کشور چین زمانی این نقش را در دنیا ایفا می کرد و کانون توسعه دنیا بود، گفت: البته ایران به بزرگی فرصت چین نیست اما وقتی فقط وزارت نفت ایران طرح‌هایی به ارزش ۲۲۰ میلیارد دلار در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی آماده کرده، نشان دهنده اهمیت و فرصت کم‌نظیر سرمایه‌گذاری در ایران است. علاوه بر این طرح‌های بزرگ و متعدد دیگری نیز در سایر بخش‌ها نظیر حمل و نقل، خرید هواپیما، خرید لوکوموتیو و صنایع مختلف آماده سرمایه‌گذاری است. کشورهای دنیا که امروز نیازمند کانون توسعه هستند و به دنبال سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف اقتصادی‌اند می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در ایران به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های توسعه برنامه‌ریزی کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |