جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 41930 18:41 1395/07/17
مقاومت سکه آتی در مقابل ریزش طلای جهانی

مقاومت سکه آتی در مقابل ریزش طلای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مقاومت سکه آتی در مقابل ریزش طلای جهانی

مقاومت سکه آتی در مقابل ریزش طلای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یحیی حیدریان معامله گر  بازار آتی کارگزاری مبین سرمایه

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات دیروز در روندی نسبتا خنثی به کار خود پایان دادند  تداوم مقاومت سکه نقدی  در مقابل ریزش بهای طلای جهانی  با افزایش حباب مثبت سکه نقدی و حمایت بزرگان بازار آتی سکه از موقعیت های خرید خود  با افزایش فواصل میان سررسیدهای بازار آتی سکه  و سکه نقدی موجب  کاهش دامنه نوسان  و افت حجم معاملات شده است.

واکنش کند و تدریجی سکه نقدی وبازار آتی سکه نسبت به نوسانات قیمت اونس طلای جهانی  فضای تردید وابهام را در بازار آتی سکه تشدید نموده است موضوعی که با فرسایشی شدن معاملات ، کاهش انگیزه ورود به انجام معاملات  از سوی معامله گران را نیز در پی داشته است.

قیمت دلار نقدی در بازار ارز نیز در معاملات ا مروز با توجه به تعطیلی  یک هفته ای بازار ارز با کاهش مواجه شد هرچند که قیمت آتی ارز برای هفته آینده در محدوده ۳۶۰۰ تومان قرار داشت.

قیمت سکه نقدی نیز در معاملات دیروز در محدوده ۹۸۳ هزار تومان معامله شد که نسبت به ارزش ذاتی آن دارای حباب مثبت  حدود ۲۰ هزار تومانی بود امری که برخلاف عرف سال های قبل وانتظارات برای ایجاد حباب منفی در سکه نقدی در دهه ابتدایی محرم هم خوانی ندارد.

به نظر می رسد غافلگیری ناشی از افت شدید بهای اونس طلای جهانی و امید به برگشت قیمت بهای طلای جهانی به مدار صعودی باموقتی پنداشتن این ریزش موجب شکل گیری  حباب مثبت سکه نقدی شده است. با عدم کاهش حباب مثبت در سکه نقدی  و مقاومت خریداران در بازار آتی سکه برای افت بیشتر قیمت ها ، باید هم چنان در انتظار تغییرات قیمت بهای طلای جهانی برای باز شدن این گره کور باقی ماند.

قیمت اونس طلای جهانی نیز در هفته جاری با نیم نگاهی به نتایج دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا در روز دوشنبه باردیگر برای یافتن سرنخ های جدید  از زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره توسط بانک فدرال آمریکا چشم به آمارهای اقتصادی از این کشور خواهد دوخت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |