جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 53779 10:51 1395/11/19
مقابل واردات ایستادگی می‌کنیم/ مرکبات شب عید تامین است

مقابل واردات ایستادگی می‌کنیم/ مرکبات شب عید تامین است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مقابل واردات ایستادگی می‌کنیم/ مرکبات شب عید تامین است

مقابل واردات ایستادگی می‌کنیم/ مرکبات شب عید تامین است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایلنا نوشت: دلاور حیدرپور-رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران- در پاسخ به این سوال که با توجه به سرمای بی سابقه سال جاری و تاثیر آن در برخی باغات مرکبات آیا نگرانی در رابطه با تامین مرکبات شب عید وجود دارد یا خیر, بیان داشت: ۳۷ هزار تن پرتقال درجه‌یک تا سه توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران خریداری شده است. مرکبات شب عید تأمین‌ شده است و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد. برخی می خواهند با جوسازی به بازار دلالان رونق بدهند که این اصلا درست نیست و با این جوسازی ها مردم متضرر خواهند شد.

حیدرپور مهم‌ترین علت این جوسازی ها را اصرار به واردات برخی عنوان کرد و گفت: به‌شدت مقابل واردات مرکبات ایستادگی می‌کنیم؛ چرا که با توجه به میزان تولیدات هیچ نیازی به واردات وجود ندارد. برای ذخیره‌سازی میوه شب عید باید از ظرفیت دولت و بخش خصوصی استفاده بهینه شده است.

او در پاسخ به این سوال که برای صادرات مرکبات چه تمهیداتی اندیشیده شده است، بیان داشت: برای این کار صادرکنندگان به مشوق های صادراتی نیاز دارند و این مساله باید حتما مدنظر قرار بگیرد.

حیدرپور در پاسخ به این پرسش که اعتبار مشوق های صادراتی از کجا تامین خواهد شد؟ ، گفت: اعتبار مشوق صادراتی مرکبات از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و با مشخص شدن بانک عامل دریافت کنندگان مشوق صادراتی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در واکنش به کاهش ۵۰ درصدی تعرفه برنج خارجی بیان داشت: اگر میزان واردات مشخص نباشد و محدودیتی وجود نداشته باشد مشکلاتی ایجاد خواهد شد؛ اما مسئله این است که دولت کاهش تعرفه کالاهای اساسی را به منظور کنترل بازار و کاهش قیمت این محصولات اجرایی کرده است؛ اما اگر بیشتر از کسری نیاز کشور وارد نشود مشکلی در تولیدات داخلی نخواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |