پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 65281 19:07 1396/05/02
مفهوم سنتی نمایشگاه درحال از بین رفتن است

مفهوم سنتی نمایشگاه درحال از بین رفتن است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مفهوم سنتی نمایشگاه درحال از بین رفتن است

مفهوم سنتی نمایشگاه درحال از بین رفتن است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در نشست خبری جمع‌بندی نمایشگاه الکامپ اعلام شد:

مهدی زاهدی-رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به همراه مدیر اجرایی الکامپ، در نشستی خبری به جمع‌بندی این رویداد پرداختند. ناصرعلی سعادت رییس سازمان نصر کشور در این نشست خبری گفت: با وجود آن که تنها بین دوره پیشین و این دوره نمایشگاه  تنها ۶ ماه فاصله بود و دراین بین تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم، اما این نمایشگاه با رشد قابل توجهی روبرو شد. وی ادامه داد: با وجود رکودی که در اقتصاد کشور وجود دارد، الکامپ ۷۰ درصد رشد کرد و بیش از ۸۰۰ شرکت در حدود ۳۵ هزار متر مربع در نمایشگاه حضور یافتند. سعادت گفت: رشد نمایشگاه تنها کمی نبوده و در بخش کیفی نیز هم بخش‌های مختلف این رویداد رشد کرد و هم شرکت‌ها با قوت بیشتری در آن حضور یافتند. رییس سازمان نصر کشور گفت: دستگاه‌های دولتی هم در سالن دولت الکترونیکی با قدرت ظاهر شدند و مهم‌ترین پروژه دولت یعنی شبکه ملی اطلاعات، در الکامپ افتتاح شد. وی با بیان این که الکامپ در سه سال گذشته مسیر رو به رشدی را داشته است گفت: مدیر سبیت دو سال است که شخصا به الکامپ آمده و به همکاری مشترک با سازمان نصر می‌پردازد. امروز نیز در نشستی با هم توافق کردیم که ایران مشارکت خوبی در دوره بعدی سبیت داشته باشد. سعادت با بیان این که متراژ و تعداد استارتاپ‌های حاضر در بخش الکام‌استارز از دوره بیست و یکم تا به حال ۶ برابر شده است گفت: الکام‌استارز ابزار مناسبی برای رشد کسب و کارهای نوپا شده  و اگر شرکت‌های قدیمی صنف نجنبند، نوپاها جای آنها را خواهند گرفت.

*نمایشگاه‌، محل تضارب آرا

باقر بحری نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مدیر اجرایی الکامپ نیز گفت: این نمایشگاه کاملا به کمک بدنه صنف فناوری اطلاعات انجام شد و الکامپ مصداق سپردن کار مردم به خود مردم بود. وی با بیان این که مفهوم سنتی نمایشگاه درحال از بین رفتن است گفت: اکنون نمایشگاه‌های موفق به صورت رویداد محور برگزار شده و محل تضارب آرای بازیگران مختلف هستند. ما نیز همین رویکرد را در الکامپ پیش گرفته و بخش‌های مختلفی از جمله الکام‌استارز، الکام‌ترندز، همایش‌ها و پانل‌های مختلف در الکامپ برپا شد. بحری با اذعان به این که برخی بخش‌های نمایشگاه با ضعف همراه بود گفت: تمرکز ما در دوره آینده رشد کیفی رویداد است.

*دلایل هم‌زمانی الکامپ و تلکام

ناصرعلی سعادت رییس سازمان نصر کشور در ادامه این نشست خبری در پاسخ به دلایل ادغام الکامپ و تلکام گفت: IT  و ICT  دو بخش جداناپذیر هستند و درحال حاضر هم بسیاری از شرکت‌هایی این دو نمایشگاه یکی هستند. وی افزود: بنابراین از نظر منطقی درست نیست به فاصله دو ماه، دو رویداد از یک خانواده و با یک هدف برگزار شود. جلسه‌ای هم با حضور مسوولان وزارت ارتباطات، وزارت صنایع و دیگر ذی‌نفعان موضوع دراسفندماه برگزار شد و همه موافقت خود را برای حل این موضوع اعلام کردند.

*وزیر ارتباطات هر که باشد، کنارش صمیمانه می‌ایستیم

رییس سازمان نصر کشور در ادامه این نشست درباره پیش‌بینی‌اش از وزیر آینده فناوری اطلاعات گفت: مطمئن هستیم رییس جمهور در تلاش است بهترین تیم ممکن را برای دولت دوازدهم انتخاب کند و هر کسی وزیر ارتباطات شود ما صمیمانه در کنارش کار می‌کنیم. سعادت ادامه داد: بخش خصوصی نباید منتظر این باشد که دولت مشکلاتش را حل کند. همین که دولت مانع جدیدی ایجاد نکرده و قوانین دست و پاگیر را اصلاح و حذف کند کافی است. سعادت گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات رکوردهای اشتغال را در دنیا شکسته است و با بهبود فضای کسب و کار، در ایران هم این صنعت می‌تواند اشتغال زیادی را فراهم کند. همین الان هم در شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که به طور مستقیم در حوزه فاوا فعالیت دارند، بیش از ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند. بحری درپایان گفت: آمار کمی و وضعیت کیفی نمایشگاه نشان می‌دهد الکامپ ۲۳، بهترین نمایشگاه تاریخ این رویداد است.                


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |