پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2846 14:28 1393/04/10
معاون هنري ارشاد: دستور رييس‌جمهور درباره ارکسترها

معاون هنري ارشاد: دستور رييس‌جمهور درباره ارکسترها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون هنري ارشاد: دستور رييس‌جمهور درباره ارکسترها

معاون هنري ارشاد: دستور رييس‌جمهور درباره ارکسترها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رايزني‌ با معاون بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي ابلاغ بودجه مستقل ارکستر ملي و ارکستر سمفونيک خبر داد

.به گزارش  مهر، علي مرادخاني با ارائه توضيحاتي درباره ديدارهاي انجام شده، گفت: بر اساس دستور رييس جمهور براي تعيين بودجه‌ مستقل ارکستر ملي پي‌گيري‌هايي صورت گرفت  که در پي آن جلسه‌اي با معاون بودجه سازمان مديريت داشتيم و کارشناسي‌هاي مورد نظر توسط اين سازمان انجام شده است. بر همين اساس صحبت‌هايي داشتيم تا دستورهاي مورد نياز هرچه زودتر ابلاغ  شوند چون اعلام ما به رهبران ارکسترها نيز به همين عامل بستگي دارد.
مرادخاني ضمن اشاره به کاستي‌هاي مالي موجود در حوزه‌هاي زيرمجموعه معاونت امور هنري عنوان کرد: تلاش مي‌کنيم تعهدها فعلا بر اساس تسهيلات دريافتي باشد و از هيچ کوششي براي جذب امکانات و بودجه بيش‌تر براي معاونت امور هنري فروگذار نمي‌کنيم تا به حد متعادل برسيم، اما تا وقتي به نتيجه مورد نظر نرسيديم امکان ايجاد تعهد جديد وجود ندارد.
 معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: در حوزه تئاتر بدهکاريم و در حوزه موسيقي هم مشکلاتي داريم. بودجه کافي نيست و بايد امور را به گونه‌اي تنظيم کنيم که هم امکان پرداخت تعهدات گذشته وجود داشته باشد، هم پاسخ‌گوي تعهداتي باشيم که همين حالا ايجاد مي‌شود.
مرادخاني به گلايه هنرمندان تئاتر از عدم عقد قرارداد اشاره کرد و گفت: بسياري از دوستان عنوان مي‌کنند که اگر در تئاتر پول نيست امکان قرارداد بستن فراهم است اما امضاي هر قرارداد به ايجاد تعهد معنا خواهد شد و تفاوتي با گذشته نمي‌کند. در حالي که که وقتي بدهي سنگين وجود دارد و هنوز امکان تهيه تسهيلات مضاعف فراهم نشده بهتر است تعهد جديد ايجاد نکنيم، چون وقتي تعهد مي‌دهيم موظف به پي‌گيري هستيم.
 او درباره تعامل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و تنگناهاي اين سازمان گفت: به دليل تفاوت حوزه‌هاي فعاليت انتظار نداريم سازمان مديريت مسائل را مشابه ما ارزيابي کند، چون اين سازمان با حوادث غيرمترقبه مواجه است. اما انتظار داريم به تعطيلي ارکستر ملي و اركستر سمفونيك به عنوان يک بحران نگاه شود که انشاء‌الله همين‌طور هم خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |