پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4916 16:15 1393/06/02
معاون رییس جمهوری: شاهد زنانه شدن فقر در خانواده ها هستیم

معاون رییس جمهوری: شاهد زنانه شدن فقر در خانواده ها هستیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون رییس جمهوری: شاهد زنانه شدن فقر در خانواده ها هستیم

معاون رییس جمهوری: شاهد زنانه شدن فقر در خانواده ها هستیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در کنار "زنان سرپرست خانوار"، هم اکنون با بالا رفتن سن به الگوی جدیدی به نام " زنان خودسرپرست" رسیده ایم که حدود ۳ میلیون نفر را شامل می شوند و آنچه در این میان نگران کننده است زنانه شدن چهره فقر در خانواده هاست.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، "شهیندخت مولاوردی" روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با رادیو ایران افزود: ایجاد تعادل و توازن در زندگی زنان خانه دار بسیار سخت است و اگر شرایط آن پیش نیاید، رو به روشدن با آن کار آسانی نخواهد بود.
وی اظهار داشت: در اوایل مسوولیتم فشار بسیاری بر من وارد شد، اما همراهی خانواده در این راه موثر بود، معترفم فشار مضاعفی را زنان شاغل تحمل می کنند و قطعا اگر تسهیلات دولت و دستگاه های مربوطه نباشد، نخواهند توانست به راحتی به فعالیت های خود ادامه دهند.
مولاوردی درباره زنان سرپرست خانوار نیز گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار بویژه در پنج سال اخیر رشد خوبی داشته، درگذشته الگوی واحدی داشتیم ولی اکنون به الگوی جدیدی به نام "زنان خودسرپرست " نیز رسیده ایم؛ زنانی که به دلیل بالا رفتن سن، خود سرپرست شده اند.
وی شمار این زنان را ۲٫۵ تا سه میلیون نفر عنوان و اضافه کرد: این برای جامعه نگران کننده است زیرا ما شاهد زنانه شدن فقر در خانواده ها هستیم و باید این مساله در دستور کار دولت قرار می گرفت از این رو از همان ابتدا وارد کار شدیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده نهادی است که وظیفه اش سیاست گذاری است به همین دلیل با دستگاه های دیگر وارد کار شده و دفتر ویژه ای را با هدف کاهش فقر تشکیل داده ایم.
وی از اجرایی شدن طرح ساماندهی معیشت زنان با همکاری دستگاه های ذیربط خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال یکپارچه سازی اطلاعات با مدیریت مدل حمایتی موثر این گروه هستیم و اکنون در حال تدوین محورهایی هستیم که بتوانیم آنها را در برنامه ششم بگنجانیم.
مولاوردی گفت: بی شک حجم کاری در زندگی من مرا با فشارهایی روبرو کرده اما با تعاملی که در خانواده بوده، سختی آن برای من آسان شده است.
وی یادآور شد: وظیفه مادری در کنار وظیفه پدری معنا پیدا می کند و پدر و مادر در کنار هم می توانند فرزندان را خوب تربیت کنند اما ۱۹ میلیون نفر از مادران نقش پدران را هم انجام می دهند که این وظیفه آنها را سخت می کند.
مولاوردی در پاسخ به این سوال که به نقش مادری خود چه نمره ایی می دهید؟ پاسخ داد: از نقش مادری خود راضی هستم.

وی گفت: اکنون در مراحل نهایی کردن پروژه خانواده سالم هستیم که هدف آن تقویت کارکرد خانواده و ارتباط اعضای آن با یکدیگر است هرچند یکی از مشکلاتی که مانند پروژه های دیگر با آن روبه رو هستیم، پراکنده و دوباره کاری نهادها می باشد که امیدوار هستیم رفع شود.
مولاوردی افزود: کاهش ساعت کار در لایحه ای کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است و شامل زنانی می شود که دارای فرزند یا همسر معلول هستند، این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید، تلاش داریم این موضوع به همه کارکنان زن تعمیم داده شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |