جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 8276 16:12 1393/10/05
معاون درمان وزارت بهداشت  قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف بیمارستان ها ۴۲ درصد کاهش یافت

معاون درمان وزارت بهداشت قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف بیمارستان ها ۴۲ درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون درمان وزارت بهداشت  قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف بیمارستان ها ۴۲ درصد کاهش یافت

معاون درمان وزارت بهداشت قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف بیمارستان ها ۴۲ درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف در بیمارستانها با اجرای طرح تحول سلامت به میزان ۴۲ درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «محمد آقاجانی»، لنز داخل چشمی و استنت های قلبی را از جمله لوازم پرمصرف پزشکی دربیمارستان ها دانست که به طور متوسط به میزان ۴۲ درصد کاهش قیمت داشته اند.

آقاجانی در تشریح مراحل اجرای طرح تحول و نتایج حاصل از آن ، اظهارداشت: پیش از اجرای برنامه تحول سلامت تقریباً بیش از ۵۰ درصد بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی، دست کم یک بار به خارج بیمارستان ارجاع می شدند که این میزان ارجاع در زمان حاضر به ۲ / ۳ درصد رسیده است.

وی افزود: در نخستین گام از برنامه تحول نظام سلامت و با توجه به سیاست های تدوین شده و اجرای این برنامه ملی در سراسر کشور، اولین حلقه حفاظتی مردم در مقابل هزینه های سلامت با کاهش میزان پرداخت از ۴۰ درصد به هشت درصد تشکیل شد.

وی گفت: بر اساس این برنامه هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها ۶ درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی مشمول این برنامه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می کنند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار تن و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای مشمول برنامه مراجعه می کنند نیز تنها سه درصد از هزینه خدمات را پرداخت می کنند.

آقاجانی افزود: در گام دوم برنامه تحول سلامت با ایجاد شرایط عادلانه و مناسب، از ارجاع بیماران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی، لوازم مصرفی و تجهیزات، خدمات آزمایشگاهی به خارج از بیمارستان جلوگیری شد و تمام خدمات در زنجیره بیمارستانی و در قالب پرونده به هموطنان ارایه شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، این مرحله را دومین حلقه حفاظتی مردم در مقابل هزینه های سلامت عنوان کرد.

وی همچنین به ۲۰ سال گذشته اشاره کرد که به دلیل ثابت ماندن تعرفه های خدمات درمانی با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که در این خصوص پرداخت هزینه های سنگین از جیب مردم از مهمترین آنها به شمار می آید.

آقاجانی گفت: به همین دلیل تدوین و بومی سازی کتاب تعرفه سلامت با اخذ نظر از انجمن های علمی، دانشگاه ها و سازمانهای بیمه گر، سومین مرحله طرح تحول سلامت را رقم زد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: این مرحله از اول مهرماه امسال آغاز شد و با نظارت بر عملکرد گروه های ارایه کننده خدمت تا حذف کامل پرداخت های غیر قانونی توسط پزشکان و موسسات پیش خواهد رفت تا حلقه حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه های سلامت به عنوان مهمترین هدف برنامه تحول نظام سلامت را تکمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله، پرداخت از جیب مردم جهت خدمات بستری در بیمارستان ها و بخش دولتی هیچ تغییری نخواهد کرد و مابه التفاوت هزینه ها از سوی دولت و از محل اعتبارات تحول نظام سلامت و بیمه های پایه پرداخت خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: با اجرای کتاب تعرفه سلامت که با تعیین ارزش نسبی متناسب برای خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی همراه بوده است به طور ویژه پرداخت از جیب مردم برای خدمات آزمایشگاه تشخیصی- طبی، پاتولوژی، ژنتیک، رادیوگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام.آر.آی، پزشکی هسته ای و رادیوتراپی به علت کاهش فاصله تعر فه ای در بخش دولتی و خصوصی ، به طور متوسط در حدود ۲۵ درصد کاهش می یابد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |