جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 54035 19:14 1395/11/22
مصرف دیتای کشور روی نوار صعودی

مصرف دیتای کشور روی نوار صعودی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مصرف دیتای کشور روی نوار صعودی

مصرف دیتای کشور روی نوار صعودی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واعظی درمراسم رونمایی از پروژه‌های جدید ایرانسل خبر داد

گروه امورزیربنایی-پروژه‌های جدید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل به ‌بهره‌برداری رسید. دراین مراسم پروژه‌های ایرانسل در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، تلویزیون تعاملی ایرانسل، بیست‌هزارمین node پهن‌باند، نخستین شبکه استاندارد اینترنت اشیا، فاز تجاری پروتکل IPv6، فاز تجاری سامانه پرداخت همراه وخدمات رایانش ابری ایرانسل به بهره‌برداری رسیدند. همچنین نخستین مودم نسل ۴٫۵ اینترنت همراه با حداکثر سرعت ۳۰۰مگابیت برثانیه رونمایی شد و اپراتورهای مجازی طرف قرارداد با ایرانسل معرفی شدند. به علاوه سامانه حمایت از محتوای داخلی، سامانه پرداخت از حساب کاربری و سامانه احراز هویت نیز از جمله خدمات ایرانسل بودند که با هدف توسعه کسب و کار دیجیتال معرفی شدند. در این مراسم که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و محمد هاشمی، استاندار تهران برگزار شد، مدیرعامل ایرانسل به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد و دستاوردهای این شرکت پرداخت. علیرضا قلمبر دزفولی در سخنان خود ضمن تبریک ایام دهه فجر به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و با اشاره به این که بیش از دو سال از فعالیت ایرانسل در زمینه نسل چهار اینترنت ثابت و همراه نمی‌گذرد تاکید کرد که ایرانسل هم اکنون موفق شده ۱۵۰ شهر را تحت پوشش شبکه نسل ۴٫۵ قرار دهد.

افزایش صد برابری سرعت اینترنت

دزفولی همچنین عنوان کرد بر اساس اقداماتی که طی سال‌های اخیر در این اپراتور صورت گرفته کاهش تأخیرها در ارسال فایل‌های اینترنتی تا حدود ۲۰ برابر بوده و سرعت تجربه شده در زمینه اینترنت رشدی ۱۰۰ برابری داشته است. وی همچنین عنوان کرد: اکنون ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در شبکه ایرانسل به ۶۰ درصد رسیده و طی یک سال گذشته درصد مشترکان ۲G معادل ۱۶ درصد و ۳G نیز ۴۷ درصد و درصد مشترکان جدید ۴G حدود ۵۱۴ درصد رشد داشته است و نزدیک ۸۰درصد مشترکان ایرانسل از خدمات پهن باند اینترنت استفاده می‌کنند.

نگرانی‌های دسترسی به شبکه کم شده است

همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از اقدامات ایرانسل در حوزه خدمات شبکه نسل چهارم همراه تقدیر کرده و گفت بخشی از نگرانی‌های ما در شبکه ملی اطلاعات به بحث دسترسی مربوط می‌شد که اکنون ایرانسل با فراهم کردن امکان دسترسی به خدمات نسل چهار در ۱۵۰ شهر تا حد قابل توجهی نگرانی‌های این حوزه را کم کرده است. وی ادامه داد ما درگذشته نیز همواره تأکید کرده بودیم که در شبکه ملی اطلاعات بخش‌هایی که مربوط به زیرساخت می‌شود را فراهم کرده‌ایم و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد اما نگرانی‌های ما در حوزه دسترسی وجود داشت که اکنون با این اقدامات نگرانی‌های بخش دسترسی نیز برطرف شده است. واعظی با اشاره به سیر صعودی مصرف دیتا در ماه‌های گذشته عنوان کرد این موضوع گویای آن است که در میان مردم آمادگی استفاده از فناوری‌های نوین وجود دارد و تاکنون ما تاخیر داشته‌ایم و بستر و امکانات لازم را با تأخیر در کشور فراهم کرده‌ایم، از این به بعد نیز هرچه سریعتر در این حوزه‌ها اقدام شود از سوی مردم زمینه استفاده از خدمات نسل‌های بالاتر وجود خواهد داشت. وزیر ارتباطات در عین حال به بحث همکاری اپراتورها با شرکت‌های مختلف اشاره کرد و گفت در گذشته ایرانسل متهم می‌شد که به شریک خارجی خود یعنی شرکت MTN پشت گرم است و کمتر وارد فرایند بومی‌سازی می‌شود اما طی یک سال گذشته شاهد بودیم که این اپراتور در این حوزه نیز اقدامات متعددی انجام داده است که حتی این موضوع با توجه به آنکه سود شرکت را افزایش می‌دهد برای شریک خارجی نیز دارای جذابیت است. وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: در گذشته بخشی از مردم نسبت به فعالیت شبکه ملی اطلاعات احساس نوعی محدودیت داشتند اما امروز همه از راه‌اندازی این شبکه استقبال کرده و هیچکس به هیچ وجه احساس محدودیت نمی‌کند. وی همچنین افزود با توجه به راه‌اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، شرایطی ایجاد شده که در بستر این شبکه همه چیز شکوفا شود. وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بهتر آن است که اپراتورها در انجام امور مختلف با شرکت‌های متعدد همکاری داشته باشند، تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که به سرعت خانواده ICT ایران بزرگ شود. البته زمانی در ابتدای دولت یازدهم سود بازار ICT نیز حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان بود اما اکنون این رقم به حدود ۴۰هزارمیلیارد تومان رسیده است. واعظی ادامه داد: با این وجود اصلا از این رقم راضی نیستم و اعتقاد دارم با توجه به جمعیت کشور، اقبال مردم و نوع سرمایه‌گذاری و هزینه‌های حوزه باید قطعا هدف ما بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی باشد. وزیر ارتباطات در پایان اظهار امیدواری کرد همان‌طور که شیب استفاده مردم از دیتا افزایش پیدا می‌کند، بازار هم گسترش پیدا کند تا در نهایت گسترش بازار منجر به اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور شود تا دیگر شرایط به گونه‌ای نباشد که جوانان ایرانی برای اشتغال در شرکت‌هایی مانند اپل و مایکروسافت به دلیل حقوق ماهی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار خوشحال باشند و بتوانند درآمدی بیش از این را در کشور خود تجربه کنند.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |