پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2815 13:35 1393/04/08
مرتضي بانک: مخالفان قصد دارند تا اين دولت را در نوجواني ذبح کنند

مرتضي بانک: مخالفان قصد دارند تا اين دولت را در نوجواني ذبح کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مرتضي بانک: مخالفان قصد دارند تا اين دولت را در نوجواني ذبح کنند

مرتضي بانک: مخالفان قصد دارند تا اين دولت را در نوجواني ذبح کنند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري گفت: برخي فکر مي‌کنند اعتدال معناي انفعال دارد در صورتي که اعتدال عمل گرايي بر اساس برنامه‌ريزي و قاطعيت در اجرا ي برنامه‌ها است


. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، مرتضي بانک درنشستي با حضور اعضا حزب اعتدال و توسعه در اصفهان با بيان اين که اعتدال معناي خنثي بودن ندارد، اظهارکرد: اعتدال استفاده کردن از همه امکانات و منابع در چارچوب قانون براي اجراي درست امور است.
وي با بررسي شرايط کشور پس از انقلاب و بررسي نقاط ضعف هر دوره ادامه داد: بعد از انقلاب شور هيجان و وحدت جامعه پشتوانه‌اي بود که باعث شد خطر عمده‌اي ايران را تهديد نکند.
وي با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و روياروي دنيا با ايران و مقاومت ايران در برابر تمام قدرت‌هاي جهاني، يادآور شد: در اين هشت سال کشور دچار سختي شد، اما از پاي ننشست در حاليکه بسياري از کشورهاي جهان دچار خسارت جدي شدند.
بانک با بررسي سختي‌ها و موفقيت‌هاي دوران سازندگي تصريح کرد: در اين دوران فعاليت‌هاي خوبي در راستاي حرکت رو به جلو در کشور انجام شد و رشد 5 تا 6 درصدي کاهش نرخ بيکاري و افزايش توسعه پروژه‌هاي زير بنايي نشان از رشد کشور داشت.
وي افزود: در دوران اصلاحات نيز از منابع در چارچوب قوانين و مقرارت استفاده شد و رشد مطلوبي در کشور به ويژه در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي صورت گرفت.
معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري با ابراز ناخرسندي از اتلاف منابع و بي تدبيري در مديريت منابع در دولت نهم و دهم گفت: متاسفانه در دولت‌هاي نهم و دهم امور، شخص محور اداره و به کارشناسي توجه کمتري شد و از اين بابت خسارات فراواني به جامعه وارد شد.
بانک افزود: تعطيلي شوراهاي تخصصي، ساختار شکني‌هاي غير اصولي در ابعاد مختلف و نيز مصوبات بدون پشتوانه و کمتر کارشناسي شده از جمله عواملي بود که کشور را دچار مشکل کرده است. اين رفتار در سياست خارجي نيز موجب دشمن تراشي غير ضروري براي کشور شد.
وي با اشاره به درآمد 700 ميليارد دلاري دولت قبل، افزود: متاسفانه دولت قبلي با وجود درآمد700 ميليارد دلاري، هزاران پروژه ناتمام به دولت يازدهم تحويل داده است.
وي با بيان اين‌که از عمده‌ترين موضوعات اثرگذار در تورم شيوه اجراي مسکن مهر بود، تصريح کرد: در بحث مسکن مهر 40 هزار ميليارد تومان از اعتبارات بانکي استفاده شد و اين پروژه‌ها نياز به 50 هزار ميليارد تومان ديگر براي خاتمه دارد.
معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري با بيان اين‌که ميزان تعهدات سفرهاي استاني در دولت قبلي 215هزار ميليارد تومان بوده است، گفت: از اين ميزان 75هزار ميليارد تومان تامين و 140 هزار ميليارد تومان بدهي براي دولت يازدهم باقي مانده است .
بانک با اشاره به اين‌که دولت براي سامان دهي وضع اقتصادي کشور سعي در مهار رشد نرخ تورم داشته است، خاطرنشان کرد: فعلا نمي توان به يکباره تورم را از بين برد که اين انتظاري غير ممکن است اما دولت توانسته است رشد 40 درصدي تورم را مهار کند و آن را کاهش دهد. هچنين در بحث سياست خارجي شاهد گسترش روابط دو جانبه و سفرهيئت‌هاي بلند پايه خارجي و ارتباط منطقي و اصولي با ديگر کشورها از جمله همسايگان و کشورهاي اروپايي هستيم.
وي با اشاره به فشارهاي فراواني که از سوي مخالفان در اين مدت بر دولت وارد شده است، ادامه داد: مخالفان قصد دارند تا اين دولت را در نوجواني ذبح کنند و به اين منظور با استفاده از همه منابع و همه روش‌ها سعي در حفظ نيروها و مناصب خود دارند.
وي گفت: در حال حاضر حزب به معناي واقعي به گونه‌اي که در آن برنامه‌ها، راهکارها و کادرها مشخص باشد و مردم بتوانند به ايده احزاب راي دهند در ايران شکل نگرفته است و با آن که يک سده از زمان مطرح شدن مباحثي مانند تحزب در کشور مي‌گذرد هنوز به واسطه مشکلات فرهنگي اين حزب به معناي واقعي رشد نيافته است، اما بايد در راستاي شکل گيري احزاب واقعي بکوشيم.
وي با بيان اين‌که در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نزديکترين حزب به دولت است، افزود: لازم است تا ما در جامعه معناي واقعي اعتدال را براي مردم تبين کنيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |