پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 1334 13:29 1393/01/31
مراقب سقوط شدید قیمت طلا باشید

مراقب سقوط شدید قیمت طلا باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مراقب سقوط شدید قیمت طلا باشید

مراقب سقوط شدید قیمت طلا باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : برخی تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی هشدار می دهند که احتمال افت شدید قیمت طلا بار دیگر وجود دارد.
به گزارش اف ایکس امپایر نشان می دهد که اگر سطح مقاومتی ۱۲۸۰ دلاری قیمت طلا در هفته آینده شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت این فلز گرانبها و سقوط قیمت آن به کمتر از ۱۲۰۰ دلار نیز وجود خواهد داشت .
بر اساس این گزارش قیمت طلا بار دیگر در روزهای اخیر با افت زیادی روبرو شده و به کمتر از ۱۳۰۰ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۱٫۸ درصد کاهش داشته که این مساله بر خلاف پیش بینی های اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است.
به نظر می رسد قیمت ۱۲۰۰ دلاری کف قیمت طلا خواهد بود و کاهش قیمت به زیر ۱۲۰۰ دلار تولید بسیاری از شرکت های معدنی جهان را مقرون به صرفه نخواهد کرد.
سطح مقاومتی قیمت طلا ۱۳۰۷ دلار است
تحلیلگر ارشد موسسه مالی ام کی اس سوییس تاکید کرد، به دلیل تعطیلی اکثر بازارهای بین المللی تا روز سه شنبه قیمت طلا طی روزهای آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.
به گزارش کیتکو نیوز، افشین نبوی کارشناس ایرانی موسسه ام کی اس سوییس تصریح کرد، در صورتی که پس از پایان تعطیلات اخیر و بازگشت سرمایه گذاران به بازار تقاضای طلا با رشد چشمگیری روبرو نشود می توان انتظار داشت که قیمت این فلز زرد در روزهای آینده نیز با افت نسبی روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش وی افزود، سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۳۰۷ دلار است و اگر این سطح شکسته نشود قیمت طلا بار دیگر کاهش خواهد یافت. به نظر من سطح حمایتی قیمت طلا نیز هم اکنون ۱۲۸۰ دلار است.
قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با افت شدید ۱٫۸ درصدی روبرو شد و بار دیگر به کمتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.
مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار و نرخ طلا
 اطلاعات اقتصادی آمریکا و چین به همراه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور اوکراین از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار طلا در هفته آینده خواهد بود.
به عقیده تحلیل‌گران، اطلاعات اقتصادی آمریکا و چین مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت طلا در هفته آینده خواهند بود. البته معامله‌گران مراقب وضعیت اوکراین نیز هستند.
براساس آخرین آمار، طلا برای تحویل در ماه ژوئن با کاهش ۱٫۹ درصد در طی هفته گذشته به سطح ۱۲۹۳٫۹۰ دلار رسید. نقره نیز برای تحویل در ماه می، با کاهش ۱٫۷۶ درصد در طی هفته به سطح ۱۹٫۵۹۶ دلار در هر اونس رسید.
در آمارگیری هفتگی کیتکو، از میان ۲۱ نفر، ۷ نفر رای به افزایش و ۱۲ نفر رای به کاهش قیمت‌ها در هفته آینده داده‌اند در حالی که ۲ نفر انتظار ثبات یا کاهش قیمت‌ها در هفته آینده را دارند.
در هفته گذشته، به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین در اثر انتشار آمارهای اقتصادی شعیف و احتمالاً کمبود تقاضای قوی در ماه‌‌های آینده، قیمت‌های طلا به شدت افت کرد و تقریبا کل روند افزایشی ماه آوریل را جبران کرد. به عقیده کارشناسان، از آنجاییکه بازار به سطحی پایین‌تر از میانگین ۲۰۰ روزه رسیده است، افت قیمت‌ها باعث بروز علایم کاهشی کوتاه مدت در نمودارهای فنی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |