جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 78307 10:27 1396/11/28
مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان مطرح کرد: تحقق عملکرد مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال

مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان مطرح کرد: تحقق عملکرد مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان مطرح کرد: تحقق عملکرد مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال

مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان مطرح کرد: تحقق عملکرد مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نوشت: با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال، بازار سرمایه در ۶ ماهه دوم عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرد. امید است با تداوم کاهش نرخ بهره در سال آینده، شاهد شکوفایی و رشد صنایع باشیم.

مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، در خصوص پیش بینی بازار در یک ماهه باقی مانده سال گفت: به طور معمول در یک ماهه پایانی سال همیشه خبرهای مثبت و منفی همزمان در بازار وجود دارد.

وی درباره خبرهای مثبت در ماه پایانی سال گفت: از جمله اخبار مثبت، شفاف شدن عملکرد شرکت ها است. در ماه پایانی سال مشخص می شود که شرکت ها به بودجه های پیش بینی شده خود رسیده اند یا از آن جلو زده اند. برخی شرکت ها هم نتوانسته اند برآوردهای اولیه خود را پوشش دهند. این خبرها باعث می شود سهامداران راحت تر درباره سهام شرکت ها تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط معمولا شرکت هایی که توانستند بودجه های خود را پوشش بدهند یا از آن فراتر بروند با اقبال بیشتر بازار مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان نکته منفی بازار را تامین مالی سرمایه گذاران حقوقی در پایان سال دانست و گفت: سرمایه گذاران حقوقی در یک ماهه پایانی سال پرداختی های زیادی دارند و به فروش سهام اقدام می کنند به همین دلیل همیشه در اسفند ماه طرف عرضه تقویت می شود. پرداخت های پایان سال بسیاری از شرکت ها با پرداختی ۲ ماه حقوق، عیدی و پاداش برابری می کند و این موضوع فشار مضاعفی برای نقد کردن دارایی ها به سهامداران حقوقی بزرگ وارد می کند. وی با اشاره به شرایط روز بازار و افزایش حجم عرضه ها گفت: در حال حاضر سهامدار حقوقی همچنان در حال عرضه سهام برای تامین وجوه پایان سال است و به ارزندگی سهم اهمیتی نمی دهد.

صفاری با تاکید بر اینکه این موضوع ریسک بازار را از محل عرضه های سنگین، افزایش می دهد، گفت: اما نکته مثبت افزایش شفافیت عملکرد صنایع است که مشخص می شود شرکت ها توانسته اند به پیش بینی های خود برسند یا خیر؟ این سبدگردان بازار سرمایه در ارزیابی کلی بازار سرمایه در سال ۹۶ گفت: امسال برای بازار سرمایه سال خوبی بود. اقتصاد ایران از رکود خارج شده و رشد شاخص ها این اتفاق را نشان می دهد.

وی به کاهش نرخ بهره اشاره کرد و گفت: هرچند کاهش نرخ بهره دیر اتفاق افتاد و اگر در نیمه اول سال اجرایی شده بود شرایط بهتری را شاهد بودیم اما با اجرایی شدن این تصمیم در نیمه دوم سال، بازار سرمایه در ۶ ماهه دوم عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرد. امید است با تداوم کاهش نرخ بهره در سال آینده، شاهد شکوفایی صنایع باشیم.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان درباره پیش بینی سال آینده بازار سرمایه گفت: تا زمانی که بودجه سال ۹۷ قطعی نشود نمی توان پیش بینی از سال آینده داشت، به طور قطع تصویب بودجه و تصمیم های آن می تواند بر بازار سرمایه تاثیر گذار باشد.

وی درباره وضعیت شرکت های سبدگردان در سال جاری گفت: سبدگردان ها امسال نسبت به دو سال گذشته عملکرد مثبت تری داشتند چراکه عملکرد شرکت های سبدگردان رابطه مستقیمی با شاخص بورس دارد.

صفاری درباره اثرات حذف پیش بینی سود نیز گفت: قرار است فرم های مدیریتی آماده شود تا ناشران تغییرات احتمالی سود را در این فرم ها تکمیل کنند که البته هنوز این فرم ها نهایی و منتشر نشده تا تاثیر خودش را بر بازار سرمایه نشان دهد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |