جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7766 14:22 1393/09/16
مديريت کيفيت خودروي ايران 100 پله عقب‌تر از جهان است

مديريت کيفيت خودروي ايران 100 پله عقب‌تر از جهان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مديريت کيفيت خودروي ايران 100 پله عقب‌تر از جهان است

مديريت کيفيت خودروي ايران 100 پله عقب‌تر از جهان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رييس انجمن مديريت کيفيت ايران گفت: کيفيت مديريت خودروي ايراني در مقايسه با جهان، فاصله بسياري دارد. به‌طوري که مي‌توان با صراحت گفت ايران از اين نظر 100 پله عقب‌تر از جهان است‎.

‎فرزين انتصاريان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌که کيفيت خودرو با کيفيت مديريت خودرو متفاوت است، اظهار کرد: اگر بخواهيم کيفيت خودرو را مدنظر قرار دهيم در ايران خودروهاي متفاوتي با کيفيت‌هاي متفاوت توليد مي‌شوند‎.
‎وي افزود: زماني که بحث مديريت کيفيت خودرو مطرح مي‌شود، کيفيت خودرو به تنهايي مدنظر قرار نمي‌گيرد بلکه تمامي جوانب از مرحله‌ طراحي تا از رده‌ خارج شدن خودرو مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد‎.
‎رييس انجمن مديريت کيفيت ايران اظهار کرد: ممکن است مواردي پيش آيد که کيفيت خودرو خوب باشد اما مديريت کيفيت خودرو مشکل داشته باشد و اين همان مساله‌اي است که در کشور ما بسيار موج مي‌زند‎.
‎انتصاريان در توضيح مديريت کيفيت خودرو اظهار کرد: در زمان توليد بايد در نظر گرفته شود که اين خودرو مورد نياز مصرف‌کننده و منطبق با تکنولوژي يا ساير پارامترهاي لازم است يا خير. همچنين بايد خودرويي که در ذهن طراحي مي‌شود از تمامي جوانب مورد ارزيابي قرار بگيرد‎.
‎رييس انجمن مديريت کيفيت ايران با بيان اين‌که مديريت کيفيت خودرو يک زنجيره از طراحي توليد تا خدمات پس از فروش و از رده خارج شدن اتومبيل است، گفت: مديريت کيفيت خودرو در ايران در بخش‌هاي مختلف ضعف‌هاي متفاوتي دارد که بايد اين امر مورد توجه و اصلاح قرار بگيرد‎.
‎وي فعاليت اتومبيل‌سازان را در مرحله‌ مونتاژ خودرو خوب عنوان و اظهار کرد: در بخش قطعه‌سازي اين کيفيت پايين‌تر و در مرحله‌ آخر که همان خدمات پس از فروش است کيفيت بسيار بسيار پايين است‎.
‎انتصاريان ادامه داد: اين مساله به اين معناست که اکثر مشکلات موجود در بخش خودرو مربوط به بدقولي‌ها است که اين مربوط به ضعف نظام مديريتي خدمات پس از فروش است‎.
‎رييس انجمن مديريت کيفيت ايران با بيان اين‌که در خدمات به امر کيفيت اصلا توجه نمي‌شود، گفت: در ايران خودروسازان کمترين توجه را به اين بخش دارند و بايد اين نکته را در نظر گرفت که تا زماني که بخش خدمت‌رساني تقويت نشود، نمي‌توان به مرحله‌ي ارتقا و بهبودي در بخش خودرو رسيد‎.
‎وي با بيان اين‌که مصرف‌کنندگان رضايت کامل را از خودروهاي ايراني ندارند، گفت: مديريت کيفيت خودرو ايران در قياس با کيفيت خودروي جهان فاصله زيادي دارد. چرا که در کشور‌هاي ديگر اولين مساله‌اي که مورد توجه قرار مي‌گيرد، رضايت مشتري است‎.‎
انتصاريان با بيان اين‌که اين مساله در حلقه توليد خودروي ايران بسيار کمرنگ است، گفت: علي‌رغم اين‌که خدمات پس از فروش بايد قوي‌ترين بخش در توليد خودرو باشد، اما در ايران مورد غفلت قرار گرفته است که همين امر موجب ايجاد مشکلات زيادي در بخش خودرو شده است‎.

رييس انجمن مديريت کيفيت ايران با بيان اين‌که مشکلات بايد در تعميرگاه‌ها شناسايي شود و اگر عامل غير ايمني در اتومبيل کشف شد در خدمات پس از فروش بلافاصله اصلاح شود، اظهار کرد: تفاوت عمده بين مديريت کيفيت در اتومبيل‌سازي ايران به کشور‌هاي خارجي فاصله زياد در اين بخش است‎.
‎انتصاريان با اشاره به اتومبيل‌سازي‌هاي ژاپن اظهار کرد: در ژاپن براي توليد يک خودرو برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت مي‌گيرد؛ به‌طوري که قبل از توليد خودرو خدمات پس از فروش کامل آن تامين مي‌شود‎.
‎وي ادامه داد: زماني که قرار بود تويوتا از ژاپن به آلمان صادر شود، در همان روز معرفي به بازار 600 واحد خدمات پس از فروش مختص به تويوتا در آلمان احداث شده بود که اين امر نشان‌دهنده‌ توان مديريتي کشور‌هاي ديگر است‎.

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |