جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 8313 13:00 1393/10/06
مدال خلیج‌ فارس بر گردن سربازان آمریکایی

مدال خلیج‌ فارس بر گردن سربازان آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدال خلیج‌ فارس بر گردن سربازان آمریکایی

مدال خلیج‌ فارس بر گردن سربازان آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدال ملی رزمندگان خلیج فارس، ویژه مردان و زنان نیروهای مسلح ایالات متحده که در جنگ خلیج فارس به کشورشان خدمت کردند. چه چیز این جمله برای شما جالب توجه است؟ بله؛ هیچ چیز! این خود بزرگ‌ترین سند است بر این‌که نام خلیج فارس آن قدر بدیهی و از نظر تاریخی و علمی متقن و عمیق است که اصلا نیازی نیست مدال جنگی ارتش آمریکا را هم سند دیگری بر فارس بودن آن برشمرد.

به گزارش ایسنا، پایان جنگ ایران و عراق، آغاز حمله‌ی ارتش عراق به کویت در مرداد ماه ۱۳۶۰ (۱۹۹۰میلادی) بود. اما چون عراق با این حمله باعث بروز بحرانی بین‌المللی شد و اخطار شورای امنیت را نپذیرفت، آمریکا در سال ۱۳۶۹ ۱۹۹۱میلادی با ائتلافی از کشورهای دیگر به کویت و سپس به عراق حمله کرد و ارتش عراق را از کویت بیرون راند. به پایان رسیدن جنگ بین این دو کشور حدود دو سال زمان برد، پس از آن ارتش آمریکا در سال ۱۳۹۲ از سربازان‌اش که در این جنگ که به نام «جنگ خلیج‌ فارس» شهرت یافته بود، با مدالی که نام خلیج‌ فارس (Persian Gulf) برآن حک شده بود و به گردن سربازانی که در این جنگ شرکت کرده بودند انداخت، تقدیرکرد.

دور این مدال کلمه‌ی «Persian Gulf Veterans National Medal» به معنای مدال ملی سربازان جنگ خلیج‌ فارس نقش بسته است و در مرکز آن توضیح داده شده که مدال ملی رزمندگان خلیج فارس، ویژه مردان وزنان نیروهای مسلح ایالات متحده که در جنگ خلیج فارس به کشورشان خدمت کردند؛ همچنین در زیر این پیام با قرار گرفتن پرچم ستاد کل ارتش آمریکا نیز این جمله یعنی Act Of Congress.1992 به معنای قانون کنگره ۱۹۹۲ میلادی حک شده است.

تصویر پشت مدال خلیج‌ فارس

به گزارش ایسنا، زمین شناسان معتقدند در حدود پانصدهزار سال پیش، صورت نخستین خلیج فارس در کنار دشت‌های جنوبی ایران تشکیل شد و به مرور زمان، بر اثر تغییر و تحول در ساختار درونی و بیرونی زمین، شکل ثابت کنونی خود را گرفت. خلیج فارس در آغاز، بسیار پهناور بوده به طوری که تا اواخر دوره‌ی سوم زمین‌شناسی بیشتر جلگه‌های برازجان، بهبهان و خوزستان ایران تا کوه‌های زاگرس در زیر آب بوده‌اند.

خلیج فارس پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان به شمار می‌آید. آن از شرق از طریق تنگه‌ی هرمز و دریای عمان به اقیانوس هند و دریای عرب راه دارد، و از غرب به دلتای رودخانه اروندرود، که حاصل پیوند دو رودخانهٔ دجله و فرات و پیوستن رود کارون به آن است، ختم می‌شود. کشورهای ایران، عمان، عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین در کناره خلیج فارس هستند. در این میان سواحل شمالی خلیج‌ فارس تماماً در جغرافیای سیاسی ایران قرار دارند. به‌دلیل وجود منابع سرشار نفت و گاز در خلیج فارس و سواحل آن، این آبراهه در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای مهم و راهبردی به‌شمار می‌آید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |