چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 80299 18:17 1397/01/21
مخاطب شعار امسال آحاد مردمند، اما وظیفه دولت سنگین تر است

مخاطب شعار امسال آحاد مردمند، اما وظیفه دولت سنگین تر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مخاطب شعار امسال آحاد مردمند، اما وظیفه دولت سنگین تر است

مخاطب شعار امسال آحاد مردمند، اما وظیفه دولت سنگین تر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بیانیه ۲۵۰ نماینده در حمایت از کالای ایرانی

گروه تولید-  ۲۵۰ تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را در رابطه با حمایت از کالای ایرانی صادر کردند. به گزارش جهان اقتصاد، متن این بیانیه که توسط اکبر رنجبرزاده خوانده شد، به شرح زیر است :حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب نقدینگی‌های سرگردان در جامعه و باعث تقویه روحیه خودباوری مردم می شود و با توجه به رقابت پذیرشدن تولیدات در شرایط اقتصادی فعلی باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد. حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی مستلزم حرکت سه‌جانبه است و آحاد مردم مخاطب نامگذاری امسال می باشد. تولیدکنندگان کالای ایرانی و مصرف کنندگان اعم از دولت و مجلس و نهادهای حکومتی هرکدام وظایفی برعهده دارند و تحقق شعار امسال منوط به انجام این وظایف در هر سه بخش می باشد. تولید رقابت‌پذیر، ارتقای بهره‌وری و کیفیت و عرضه محصولات مرغوب برعهده تولیدکنندگان و مصرف کالای ایرانی با کیفیت و تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی مبنی بر حمایت کالای ایرانی برعهده مصرف کنندگان و نهایتا حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای و گمرکی و تعرفه از یک سو و رفع موانع فعلی و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات زائد از وظایف دولت است. در این میان وظیفه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور از همه سنگین‌تر است و همه قوا و نهادها باید با عزم ملی در این راستا همکاری کنند. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آمادگی خویش را در جهت استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس و در صورت نیاز قانونگذاری و یا اصلاح و یا ویرایش قوانین مرتبط اعلام نموده و خدا را شاکریم که در سال گذشته مجلس توفیق یافت گزارش نظارتی پیرامون قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور را به همراه آسیب شناسی و نقاط ضعف اجرایی ارائه نموده و هم اکنون در حال اصلاح این قانون و بالا بردن ضمانت اجرای آن و بستن راه‌های دور زدن قانون هستیم. به نحوی که ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخل دارند توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع و واردات تجهیزات، ماشین آلات و کالاهای نیمه ساخته جهت انجام و اجرای پروژه های عمرانی طبق قانون استفاده از حداکثر توان تولیدی عمل گردد. همچنین کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تشکیل گردیده و تلاش خویش را مبنی بر آسیب شناسی در اجرا و قانونگذاری ارائه خواهد نمود.

**نوسازی صنایع ضروری است

از سوی دیگر اما وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تولید در کشور گفت: نظام بانکی، سیستم های اعتباری حامی ایجاد شرایط مطلوب تر برای خرید از بازارهای داخلی کشور و افزایش قدرت خرید مردم طراحی کند. محمد شریعتمداری در خصوص حمایت از کالاهای ساخت داخل، تصریح کرد: در طول سال برای بالابردن سطح کیفیت و کمیت تولیدات داخلی ایران تلاش می کنیم و برنامه‌های اجرایی نیز برای آن طراحی کردیم. وی رسیدن به تولید رقابتی با استفاده از نوسازی صنعتی را یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: با مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابعی برای نوسازی صنعتی ایران به تفاهم رسیدیم تا به سود تسهیلات بانکی یارانه پرداخت کنیم و با تحقق این موضوع میان بازده صنعت در بخش های گوناگون و نرخ سود تسهیلات ارایه شده بانکی برای نوسازی صنعتی تطابق برقرار می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت از صادرات غیرنفتی به خصوص در کشورهای هدف صادراتی را قدم مؤثر دیگری در جهت گشایش بازارهای بین المللی برشمرد و اضافه کرد: نیازمند در اختیار داشتن مشوق‌های صادراتی بودیم که مجلس شورای اسلامی در یک ردیف متمرکز منابعی را برای مشوق ها و جوایز صادراتی در راستای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای هدف، معین کرد. شریعتمداری در خصوص مهمترین اقدامات برای افزایش سطح قدرت خرید مردم، یادآور شد: از سال گذشته مذاکراتی خوبی را با نظام بانکی شروع کردیم تا سیستم های اعتباری حامی ایجاد شرایط مطلوب تر برای خرید از بازارهای داخلی کشور را طراحی کند.

**تلویزیون فقط کالای ایرانی جایزه می‌دهد!

رییس سازمان صدا و سیما نیز وظیفه اش درقبال سال حمایت از کالای ایرانی را با این اقدام رونمایی کرد: روابط عمومی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی آورده است:رییس سازمان صدا و سیما به مدیران ارشد حوزه‌های مختلف دستور داد از امسال جوایز و هدایای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فقط باید از کالاهای ایرانی باشد. علی عسکری خطاب به همه معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی تاکید کرد: سازمان صدا و سیما باید از همه ظرفیت‌های خود برای تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند و به عنوان حامی کالای ایرانی پرچم دار فرهنگ سازی در این زمینه باشد. دستور رییس صداوسیما در حالی به شبکه‌ها ابلاغ شده است که هم اینک بخشی از هزینه برنامه‌سازی در رسانه از طریق اسپانسر تامین می‌شود. بر این اساس انتظار می‌رود از این پس بر تعداد اسپانسرهای داخلی که تامین جوایز برنامه‌ها را نیز بر عهده می‌گیرند، افزوده شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |