جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8481 16:31 1393/10/10
مجلس قانون ماليات بر ارزش افزوده را اصلاح کند

مجلس قانون ماليات بر ارزش افزوده را اصلاح کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مجلس قانون ماليات بر ارزش افزوده را اصلاح کند

مجلس قانون ماليات بر ارزش افزوده را اصلاح کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني تهران:

علي شفائي: قانون ماليات بر ارزش افزوده در بسياري از کشور جهان اجرا مي شود، که اجراي صحيح آن ضمن ايجاد عدالت اجتماعي، منبع درآمد قابل اتکايي براي دولت ها نيز محسوب مي شود، اما متاسفانه اجراي نادرست و سليقه اي اين قانون در دوره آزمايشي کوتاه مدت 5 ساله در ايران، مشکلات متعددي براي فعالان اقتصادي بالاخص توليدکنندگان ايجاد کرده است.
تبعات منفي اجراي اين قانون به اندازه اي بوده که انتقادات زيادي به همراه داشته است، چنانکه بسياري از فعالان اقتصادي بخش هاي مختلف خواستار توقف اجراي آن شده اند و در مقابل برخي معتقد هستند با اصلاح روش هاي اجراي مي توان به رفع مشکلات اميدوار بود.
در اين خصوص سيد حميد حسيني عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد گفت: روش کنوني اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده مشکلات متعددي بر بنگاه هاي اقتصادي خصوصا توليدکنندگان تحميل کرده است که تداوم آن تبعات جبران ناپذيري به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: اين قانون بايد به صورتي اصلاح شود که ماليات برارزش افزوده از مصرف کننده دريافت شود، چراکه در حال حاضر توليدکنندگان نيز مجبور به پرداخت ماليات بر ارزش افروده هستند.
حسيني با بيان اينکه طبق قانون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي در هر مرحله از زنجيره توليد تا مصرف بايد به ميزان ارزش افزوده ايجاد شده ماليات بر ارزش افزوده دريافت کند، اظهارداشت: مجلس شوراي اسلامي بايد قانون را طوري اصلاح کند که توليدکننده از عمده فروش و عمده فروش از خرده فروش و خرده فروشان از مصرف کننده ماليات بر ارزش افزوده دريافت و به دولت پرداخت شود.
عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني تهران در پايان گفت: اگر مجلس شوراي اسلامي  قانون ماليات برارزش افزوده را طوري اصلاح کند که اين ماليات از مصرف کننده دريافت شود، قطعا توليدکنندگان مدافع آن خواهند شد و در اين مسير اصناف و در راس آنها اتاق اصناف بايد از اجراي اين قانون حمايت کنند تا اين  قانون به طور کامل و صحيح اجرايي شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |