پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 33040 18:46 1395/03/02
متقاضیان مسکن مهر قربانی اشتباه مسئولان

متقاضیان مسکن مهر قربانی اشتباه مسئولان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
متقاضیان مسکن مهر قربانی اشتباه مسئولان

متقاضیان مسکن مهر قربانی اشتباه مسئولان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جانمایی مسکن مهر پردیس و پرند از آغاز اشتباه بود

گروه امورزیربنایی-پس از تجمع اعتراض آمیز چندروز گذشته متقاضیان مسکن مهر پردیس درمقابل ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید و اظهارات معاون وزیر مبنی بر اینکه ۲٫۵ سال است که در فاز ۱۱ کارگران از آب کارگاهی استفاده می‌کنند و عدم تحویل واحدهای این فاز به دلیل این بوده که وزارت نیرو یک وزارتخانه نیمه ورشکسته است و همکاری لازم را با وزارت راه و شهرسازی ندارد، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روزشنبه اعلام کرد که جانمایی پروژه های مسکن شهرهای جدید پردیس و پرند از آغاز با اشکال همراه بوده است اما با این حال وزارت نیرو خود را به تامین آب برای ثبت نام کنندگان این واحدها مکلف می داند. «حمیدرضا جانباز» درباره آخرین وضعیت پروژه های آب و فاضلاب شهرهای جدید پرند و پردیس گفت: مقرر شد در شهر پرند انشعاب های واحدهای آماده به سرعت واگذار شود و حتی مرحله۲ تصفیه خانه این شهر در حال آماده شدن است. به گفته این مقام مسئول، هرچند مجری پروژه فاضلاب در شهر پردیس، شرکت عمران شهرهای جدید است اما وزارت نیرو به آنها یاری می رساند. وی درباره تصمیم های نشست هفته گذشته وزیر نیرو در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: مقرر شد واحدهای مسکن مهر آماده واگذاری پردیس به هیچ عنوان معطل خدمات آب و فاضلاب نباشند.

شهرهای جدید آبستن مشکل تامین آب

جانباز اضافه کرد: در جانمایی این پروژه ها دقت لازم نشده است و برای نمونه در شهر پردیس هیچ زیرساختی برای واگذاری این شمار واحد ساختمانی وجود ندارد و آب به اندازه کافی نیست اما به تامین آب برای ثبت نام کنندگان در این واحدها مکلفیم. وی هشدار داد: این منطقه آبستن مشکل تامین آب است؛ زیرا از اساس، منابع لازم برای تامین آب این حجم از جمعیت در آنجا طراحی نشد و همه مصوبه های شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این مساله را تایید می کند. مدیرعامل آبفای کشور درباره تصمیم دولت پیشین برای ساخت شهر پردیس گفت: شایسته بود کار کارشناسی بیشتری در این زمینه در دولت گذشته انجام شود. جانباز گفت: قرار بود شهر جدید پرند نیز برای سکونت ۸۵ هزار نفر طراحی شود و نه ۸۵۰ هزار نفر. وی افزود: با این همه، سعی می کنیم هیچ فشاری در این زمینه به مردم وارد نشود و خود را ملزم به اجرای همه تعهدات دولت پیش و تامین آب مردم می دانیم.

مطالبات تجمع کنندگان از مسئولان

گفتنی است درتجمع اعتراض آمیز متقاضیان که روزسه شنبه گذشته مقابل ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفت، متقاضیان سوالاتی درباره خدمات زیربنایی، روبنایی، سهم آورده، جریمه دیرکرد، خلف وعده‌های متعدد افتتاح واحدهای مسکن مهر و... از مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید سؤالاتی پرسیدند. تجمع کنندگان بیان کردند: تقصیر آنها چه بوده که جریمه سود دوران مشارکت به مبلغ بیش از سی میلیون ریال بر آنان تحمیل شده است؟ آیا ما به شرکت عمران پردیس تعهد داده بودند که هر چقدر زمان ببرد و با هر قیمتی که شد برایشان آپارتمان های بی کیفیت به صورت اجاره ای بسازند؟ این درحالی است که طبق مصوبه دولت، مدت بازپرداخت اقساط وام باید ٢٠ ساله و با سود ۴درصد باشد. مشخص شدن متراژ عرصه اختصاص یافته هر واحد و محاسبه قیمت نهایی آن، ارائه گزارش ماهیانه از روند پیشرفت یا عدم پیشرفت پروژه در سایت عمران و بروز رسانی آن، تحت فشار قرار ندادن متقاضیان در زمینه نقل و انتقال امتیاز خود و تعیین سقف واریز وجه دراین زمینه و عدم انجام نقل و انتقال قطعی بعد از گذشت ۶ ماه و دریافت وجه پس از ثبت نقل و انتقال و یا تحویل قرارداد به خریدار، اختصاص یک باجه برای افرادی از بین متقاضیان که متعاقبا اسامی آنها اعلام می شود به منظور پیگیری روند پروژه و پاسخ گویی به بعضی از سوالات متقاضیان و تعامل با شرکت عمران پردیس، مشخص شدن وضعیت واحدهای دارای زمین های معارض و رفع مشکل قضایی آنها در اسرع وقت از دیگر مطالبات متقاضیان این واحدها بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |