جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 58639 12:47 1396/02/06
لزوم توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی در نفت

لزوم توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی در نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لزوم توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی در نفت

لزوم توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی در نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: آلبرت بغازیان،‌ اقتصاددان، گفت: در حال حاضر در داخل و خارج از کشور برای فرآورده های نفتی ایران مشتری وجود دارد بنابراین می‌توان در زمینه سرمایه گذاری خارجی قدم های خوبی برداشت.

بغازیان افزود: افتتاح فازهای پارس جنوبی و محیط امن ایران نوید سرمایه گذاری خارجی را می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ بیشترین سهم رشد اقتصادی مربوط به نفت بود که با رونق این صنعت در کشور می توان امیدوار بود در سال جاری،‌با رشد سرمایه گذاری خارجی،‌رشد اقتصادی ایران تداوم داشته باشد.

این اقتصاددان تاکید کرد: ‌البته تحقق این هدف مستلزم آن است که وضع موجود که با اجرای برجام محقق شده است،‌ تداوم پیدا کند زیرا با تغییر مسیر دستیابی به اهداف ممکن نیست.

بغازیان گفت: مهمترین هدف در اقتصاد باید این باشد که با حفظ و تداوم تورم تک رقمی،‌رشد درآمدها در کشور افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر آن افزایش اشتغالزایی نیز باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

این اقتصاددان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، افزود:‌ هرکدام از نامزدهای انتخاباتی باید مشخص کنند که ادامه مسیر و رسیدن به این اهداف از چه طریقی بدست خواهد آمد.

بغازیان با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاری داخلی،‌ گفت: در بحث سرمایه گذاری و تولید،‌ مشکلی که وجود دارد و باید در اولویت قرار گیرد،‌ حل مسئله بدهی‌های معوق به بانک هاست.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا بدهی معوق کاهش پیدا کند تا منابع جدید در اختیار بانک ها برای تسهیلات دهی به بخش تولید ایجاد شود.

به گفته وی مشکل اصلی در بدهی های معوق این است که بدهی های خرد پیگیری و وصول می شود اما در خصوص بدهی های کلان استمهال صورت می گیرد.

این کارشناس اقتصادی اولویت دیگر کشور در زمینه رونق اقتصاد را ازوم وزود به بحث واردات عنوان کرد و گفت:‌واردات محصولات بی کیفیت که نمونه داخلی آنها نیز وجود دارد باید متوقف شود که از آن جکله می توان به میوه،‌پوشاک و ... اشاره کرد زیرا در این موارد امکان تولید با کیفیت قابل قبول در ایران وجود دارد.

مورد دیگری که بغازیان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد،‌ جلوگیری از قاچاق یود.

وی گفت:‌ اگر در خصوص بدهی‌های معوق،‌ مدیریت واردات و کنترل قاچاق قعالیت های لازم صورت گیرد می توان امیدوار بود با تحریک تقاضای داخل و سرمایه گذاری خارجی با ادامه برجام،‌اقتصاد ایران در مسیر مناسب حرکت کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |