جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13595 13:53 1394/04/05
لبنیات ایرانی در سفره روس ها

لبنیات ایرانی در سفره روس ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
لبنیات ایرانی در سفره روس ها

لبنیات ایرانی در سفره روس ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سه کارخانه ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفتند

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی از تایید سه کارخانه لبنیات ایرانی توسط اداره دامپزشکی روسیه برای صادرات محصولات لبنی به این کشور خبر داد و گفت: در صورتی که ایران بتواند تامین‌کننده مناسب پنیر سخت باشد می‌تواند جایگزین محصولات اروپایی در روسیه شود.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان به اینکه سه کارخانه لبنی تایید شده می‌توانند به زودی مجوز لازم را دریافت و آن را به گمرک ابلاغ کنند، اظهار کرد: پیش از این تمام محصولاتی که پتانسیل صادرات به روسیه داشته اند را آزموده‌ایم اما در حوزه لبنیات، گوشت، مرغ و دام صادراتی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر سخت‌گیرانه بودن قوانین دولت روسیه برای واردات مواد غذایی گفت: در گذشته نواقصی وجود داشت و باید مراحل مختلفی برای صادرات محصولات غذایی طی می‌شد که این مسائل در حال حاضر در دولت جدید بررسی و حل می‌شوند.

زرگران با اشاره به اینکه در سال 2014 روسیه حدود سه میلیارد و 400 میلیون دلار لبنیات وارد کرده است، گفت: 1/5 میلیارد دلاراز این واردات مربوط به پنیر بوده است، لذا در روسیه بازار بسیار بزرگی برای لبنیات وجود دارد که با توجه به پتانسیل و مازاد تولید بر مصرف در کشور، می‌توانیم در صورت حمایت، بازار بکر روسیه را به دست آوریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |