جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1442 13:00 1393/02/03
قیمت طلا در پایین ترین سطح طی دو ماه و نیم اخیر

قیمت طلا در پایین ترین سطح طی دو ماه و نیم اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت طلا در پایین ترین سطح طی دو ماه و نیم اخیر

قیمت طلا در پایین ترین سطح طی دو ماه و نیم اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : به دنبال افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و ادامه خروج ذخایر طلا از صندوق های سرمایه گذاری جهان قیمت طلا امروز چهارشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است .
به گزارش رویترز، عدم تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای سرمایه گذاری در بازار طلا موجب شد تا قیمت این فلز زرد امروز نیز با کاهش نسبی روبرو شده و به پایین ترین حد خود در دو ماه و نیم اخیر برسد.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا دیروز به مرز ۱۲۸۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۷۷ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۱۱ فوریه بوده است.
طی هفته گذشته میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر حدود ۱۰ تن کاهش داشته و این روند طی روزهای اخیر نیز ادامه داشته است.
بهبود عملکرد شاخص بورس در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
 به گزارش طلا ؛ به نظر می رسد واردات طلای هند در ماه های آوریل و می معادل نیمی از واردات این کشور در ماه مارس خواهد بود.
افت قیمت جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران کاهش داده است
طلا جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد
تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه روند نزولی قیمت طلا در روزهای اخیر موجب شده تا جذابیت این فلز زرد برای سرمایه گذاران به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، انتشار گزارش های مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر افت چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر داشته و موجب شده تا این فلز زرد بار دیگر وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شود.
بر اساس این گزارش کاهش تعداد بیکاران آمریکایی طی هفته گذشته که از سوی وزارت کار این کشور اعلام شد تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا و افزایش ارزش دلار داشته است.
افزایش شاخص اعتماد اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر عدم تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است.
کاهش شدید میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به روند نزولی قیمت طلا دامن زده است. میزان ذخایر طلای این صندوق در هفته گذشته بیش از ۱۰ تن کاهش داشته و به پایین ترین سطح خود از ۲۸ ژانویه رسیده است.
انتشار گزارش های مربوط به وضعیت تولیدات صنعتی آمریکا و چین در ساعات آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |