جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2749 13:34 1393/04/04
قالیباف مطرح کرد از هر ۱۰۰ پروانه، ۵ درصد تخلف داریم

قالیباف مطرح کرد از هر ۱۰۰ پروانه، ۵ درصد تخلف داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قالیباف مطرح کرد از هر ۱۰۰ پروانه، ۵ درصد تخلف داریم

قالیباف مطرح کرد از هر ۱۰۰ پروانه، ۵ درصد تخلف داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 شهردار تهران در هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: آماده هستیم با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، از فردا صبح حتی یک عدد پروانه ساختمانی مسکونی صادر نکنیم و شهر را هم اداره کنیم

به شرطی که بعدا نگویند تصمیم قالیباف یک تصمیم سیاسی بود، این تصمیم بحران مسکن ایجاد کرد و نرخ مسکن را بالا برد.ضمن اینکه دولت هم تعهدات قانونی خود مانند عوارض سوخت، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهری ساختمان های دولتی را پرداخت کند.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که با حضور وزرای نفت، راه و شهرسازی، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و جمعی از شهرداران و مدیران شهری مراکز استان‌ها در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به یکایک مهندسان و متخصصان از مجموعه ساخت و ساز کشور، اظهار کرد: امروز از منظر یک مدیر و خدمتگزار در مجموعه شهری که با شما عزیزان زیاد سرو کار داریم، در خدمت شما هستیم. از اینکه در مدت خدمت در شهرداری تهران همه تلاش من بر این بود که به تخصص و دانش احترام بگذارم و به مهندسان کشور و شهرمان اعتماد کنم، خوشحالم؛ امروز هم نتیجه این احترام و اعتماد را در بخش های عمرانی در شهر تهران دیده ام و آن را با همه وجودم لمس کرد‌ه‌ام.
وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره مدیریتی در درون شهرداری و در حوزه فعالیت های عمرانی و مهندسی شهر تهران افتاد، آن بود که نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران تنظیم و تصویب شد و شورای عالی فنی شهرداری تهران شکل واقعی گرفت. در این زمینه باید از مهندس ترکان تشکر کنم که در چند سال گذشته، در تنظیم این نظام فنی و اجرایی وقت زیادی گذاشت و در حد کارشناسی با کمک دیگر بزرگان، پای این موضوع نشست. نتیجه این امر آن است که امروز در هر نظر سنجی که انجام دهید، مردم تهران و ایران به فعالیت های عمرانی شهرداری تهران در زمینه های ضرورت، تعریف پروژه، زیبایی، ابعاد فنی، هزینه تمام شده، زمان بندی و مدیریت حاکم بر پروژه ها اعم از تونل، پل، بزرگراه، ساختمان ها و ابینه بزرگی که در شهر ساخته شده است، اعتماد کرده اند و این مایه افتخار جامعه مهندسی ما است.
شهردار تهران یادآور شد: از این جهت است که بنده به مهندسان کشور افتخار کرده و به چنین ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، اعتماد می کنم. البته مدعی نیستیم که عیب و نقصی در کار ما وجود ندارد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، هنوز فاصله زیادی داریم. با این وجود نسبت به گذشته جهش بزرگی اتفاق افتاده است. البته در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل، فضای سبز، زیست محیطی، خدماتی و... نیز موضوعات گسترده ای وجود دارد که در رصد خانه شهر تهران واقع در برج میلاد می توان به موضوعات شهر پرداخت.
قالیباف در ادامه به بحث ساخت و ساز پرداخت و گفت: در همین شهر مردم ما به ساخت و ساز شهری و ساختمان سازی در شهر اعتماد ندارند. به نحوی که هر ساخت و ساز و گودبرداری که اتفاق می افتد، چندین همسایه اطراف آن احساس نگرانی می کنند. حتی بسیاری از افراد زمانی که احساس می کنند ساختمان کناری آن ها قصد ساخت و ساز دارد، اگر توان مالی داشته باشند تصمیم می گیرند تا جای دیگری را اجاره کنند و تا زمانی که این ساختمان به مرحله سفت کاری نرسیده است، درجای دیگری سکونت داشته باشند. این واقعیتی است که در شهر وجود دارد و نباید تعارف کنیم. همچنین آلودگی صوتی، آلودگی هوا، عدم ایمنی مطلوب و ... از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |