پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 83128 14:46 1397/03/13
فراکسیون قرآن مجلس به‌دنبال ارتقا نقش بانوان در فعالیت‌های قرآنی است

فراکسیون قرآن مجلس به‌دنبال ارتقا نقش بانوان در فعالیت‌های قرآنی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فراکسیون قرآن مجلس به‌دنبال ارتقا نقش بانوان در فعالیت‌های قرآنی است

فراکسیون قرآن مجلس به‌دنبال ارتقا نقش بانوان در فعالیت‌های قرآنی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: «معصومه آقاپورعلیشاهی»، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز درباره آخرین تصمیمات فراکسیون گفت: یکی از کارهای خوب فراکسیون قرآن مجلس، دیدار با وزیران مرتبط با امور قرآنی است که نشست اخیر با وزیر آموزش و پرورش نمونه آن است و همچنین کمیته‌‌های آموزشی همسان با نیازهای جوانان که تمایل جوانان را به قرآن بیشتر کند، تشکیل داده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگ شده تا با وزیر فرهنگ دیداری داشته باشیم و تصمیمات خوبی هم برای برگزاری مسابقات قرآنی در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها برداشته شده است. زیرا باور داریم که کانون‌های قرآنی استانی و شهرستانی ما کمی ضعیف هستند و باید از تمامی پتانسیل کشور برای پیشرفت این حوزه استفاده کنیم.

آقاپور افزود: همچنین قصد داریم تا نقش زنان را در حوزه فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم. در رابطه با مربیان قرآنی هم تلاش‌هایی شده تا موضوعات بیمه، سوابق کاری و ارتباط کاری‌شان را حل و فصل کنیم که در این رابطه صحبت‌هایی هم با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

این عضو فراکسیون قرآن، درباره انتقاد برخی از اعضای فراکسیون در رابطه با ضعف روانخوانی قرآن در مراکز آموزشی و ادارات دولتی و صحبت‌های انجام‌گرفته برای رفع این مشکل و وضعیت شهرستان شبستر در حوزه روانخوانی قرآن گفت: شهرستان شبستر یک شهرستان فرهنگی، مذهبی و ولایت‌مدار است که سطح سواد شهرستان ۸۲ درصد بوده و ما در این شهرستان از کانون‌های فعال قرآنی بهره می‌بریم. لذا مورد ضعف روانخوانی قرآن در این شهرستان وجود ندارد و یا اگر داشته باشد خیلی کمرنگ است. به خاطر بافت مذهبی شهرستان، خانواده‌های شبستری به کودکان خود آموزش‌های قرآنی را قبل از ورود به مدارس می‌آموزند.

وی افزود: من اعتقاد دارم که روخوانی قرآن شرط نیست بلکه باید قرآن در قلب و اعماق وجودی انسان باشد و روخوانی فقط یک بخش کار است لذا ما نباید فقط به ظواهر توجه کنیم.

نماینده مردم شبستر در ادامه در رابطه با سطح کیفی برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن گفت: در بازدید ۴۰ دقیقه‌ای من از نمایشگاه قرآن، شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه دیجیتال و نگارش‌های بروز قرآن بودم و واقعاً ستودنی است و قابل مقایسه با ۵ سال گذشته نیست. در رابطه با خواسته جوانان که بتوانند از فضای مجازی و فناوری‌های جدید در آموزش قرآن و یادگیری آن استفاده کنند، شاهد رشد شاخص‌ها بودم.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد من این است که فقط نگاه نمایشگاهی به این رویداد دینی نداشته باشیم بلکه به آن نگاه رویداد آشتی با معنویت داشته باشیم. همچنین پیشنهاد می‌دهم در کنار غرفه‌های فروش محصولات قرآنی، غرفه‌های آموزشی همچون خودشناسی و مراحل موفقیت هم رشد و توسعه یابد تا بر جذابیت نمایشگاه بیافزایند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |