جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 62744 15:32 1396/03/30
غلامرضا کریمی: شلیک موشکی سپاه فاز اولیه در واکنش به حملات کور تروریستی تهران بود

غلامرضا کریمی: شلیک موشکی سپاه فاز اولیه در واکنش به حملات کور تروریستی تهران بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
غلامرضا کریمی: شلیک موشکی سپاه فاز اولیه در واکنش به حملات کور تروریستی تهران بود

غلامرضا کریمی: شلیک موشکی سپاه فاز اولیه در واکنش به حملات کور تروریستی تهران بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب در واکنش به عملیات تروریستی داعش در تهران شش موشک به مواضع این گروه تروریستی در دیرالزور سوریه شلیک کرد و ضربات سختی به داعش وارد نمود. این حمله بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشت و رسانه‌‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تحلیل‌های متفاوتی از آن ارائه دادند که نقطه مشترک غالب آنها اذعان به قدرت و توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود.

حمله موشکی سپاه، نمایش قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ایران

غلامرضا کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نمایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و تنبیه مؤثر تروریست‌ها با این حمله موشکی گفت: این حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها در سوریه در واکنش به حمله آنها به مجلس و حرم مطهر حضرت امام(ره) و به شهادت رساندن ۱۸ نفر از هموطنان‌مان صورت گرفت.

وی ادامه داد: این حمله در نگاه اول نشان‌دهنده آن است که قدرت بازدارندگی ایران به لحاظ دفاعی بسیار بالاست و به سرعت می‌تواند واکنش نشان دهد حتی اگر در خارج از مرزها باشد. شاید در طول چند دهه گذشته این اولین بار بود که ایران به صورت مستقیم هدفی را در خارج از مرزهای ایران و با فاصله جغرافیایی یک کشور (عراق) نشانه گرفت و به سمت آن موشک شلیک کرد.

واکنش ایران در چارچوب حق دفاع مشروع قرار دارد

کریمی اظهار کرد: داعش به عنوان یک جریان تروریستی مورد اجماع جهانی فعالیت‌های تروریستی گسترده‌ای را در نقاط مختلف جهان انجام داده است و به رغم آنکه فعالیت‌های تخریبی گسترده‌‌ای در برخی کشورهای اروپایی صورت داده اما عملا کشورهای اروپایی به صورت مستقیم نتوانستند ضربه‌ای به داعش وارد کنند اما از آنجا که جمهوری اسلامی ایران دارای عمق استراتژیک بالایی در منطقه خاورمیانه است بلافاصله واکنش نشان داد و علیرغم آنکه برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌، در هفته‌های اخیر مواضع تهدیدآمیزی نسبت به ایران اتخاذ کرده بودند ولی واکنش ایران تند، حساب‌شده و دقیق بود که در چارچوب حق دفاع مشروع و مطابق استانداردهای و رویه‌های بین‌المللی قرار داشت.

ایران در چه صورت به حملات موشکی ادامه نخواهد داد؟

کریمی درباره اینکه این عملیات بیانگر ورود جمهوری اسلامی ایران به فاز جدیدی از مبارزه با تروریسم است، گفت: برنامه‌ریزی سپاه پاسداران این نیست که شلیک موشک‌ها را ادامه دهد بلکه این اقدام به معنای یک فاز اولیه و ابتدایی برای واکنش به حملات کور تروریستی در تهران بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی یادآور شد: حال اگر گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای آنها پیام شلیک موشکی سپاه را دقیق دریافت کرده باشند و دیگر واکنش ایذایی خاصی در ایران انجام ندهند طبیعتا ایران به حملات موشکی ادامه نخواهد داد، اما اگر حامیان منطقه‌ای داعش مجددا بخواهند برنامه‌ریزی‌های جدیدی داشته باشند مسلما واکنش ایران تندتر و گسترده‌تر خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |