جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5310 13:09 1393/06/28
عمار حکيم:  ائتلاف بين المللي عليه داعش بدون مشارکت ايران، اقدامي شکست خورده است

عمار حکيم: ائتلاف بين المللي عليه داعش بدون مشارکت ايران، اقدامي شکست خورده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عمار حکيم:  ائتلاف بين المللي عليه داعش بدون مشارکت ايران، اقدامي شکست خورده است

عمار حکيم: ائتلاف بين المللي عليه داعش بدون مشارکت ايران، اقدامي شکست خورده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق با تاکيد بر لزوم همکاري همه کشورها عليه داعش و تروريست ها به عنوان دشمن واحد، گفت: ائتلاف بين المللي عليه داعش بدون مشارکت ايران، اقدامي شکست خورده است.

 به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين "سيد عمار حکيم" با اشاره به ائتلاف بين المللي براي مبارزه با داعش در عراق اظهار داشت: دور کردن تهران از اين ائتلاف گامي ناموفق است.
وي با اشاره به اين که ايران کشوري مهم و محوري در منطقه است، افزود: دعوت نکردن جمهوري اسلامي ايران به کنفرانس پاريس، گامي شکست خورده بود زيرا ايران با تروريست مقابله مي کند و کشور مهم و محوري منطقه به شمار مي آيد؛ از همين رو براي پيروزي در اين نبرد بايد تمام توان خود را به کار بگيريم، به ويژه اينکه ما با گروههاي تروريستي روبه رو هستيم از همين رو بايد از هر گونه امکان هماهنگي استفاده کنيم.
رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق افزود: برخي اعلام کرده اند که به ايران اجازه نداده و نخواهند داد که در ائتلاف بين المللي عليه داعش مشارکت داشته باشد. ما در پاسخ به آنان مي گوييم که عراق از دوستان و برادران و نيز متحدان خود کوتاه نيامده و آنان را کنار نگذاشته و نخواهد گذاشت.
وي با تاکيد بر اين که عراق هرگز نمي پذيرد که در اين خصوص شروطي بر آن ديکته شود، گفت: ايران و عراق يک هزار و 350 کيلومتر مرزمشترک دارند و علاوه بر اين مشترکات تاريخي و اجتماعي و نيز جغرافيايي و اقتصادي آنان را به هم پيوند مي دهد؛ بنابراين چگونه در جنگ عليه تروريست مي توان بدون حضور ايران پيروز شد؟ روشن است که سخن در اين خصوص غير منطفي بوده و با اصل ائتلاف عليه دشمن مشترک تعارض دارد.
حکيم تصريح کرد: ما واقع گرا بوده و مي دانيم که در جنگ دشوار عليه تروريست هايي که هر قانوني را زير پا گذاشته اند، نيازمند کمک بين المللي هستيم زيرا در واقع با گروهک هاي جنايتکار و تشنه خون دست به گريبان هستيم.
رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق افزود: با اين حال، بايد نوع کمک ها و اولويت ها را مشخص کنيم، زيرا عراق به مرداني که به نيابت از آن وارد صحنه نبرد شوند، نياز ندارد بلکه آنچه اکنون نياز دارد سلاح و همکاري امنيتي و اطلاعاتي و تکنولوژي جديد است که اين امکان را فراهم کند که تروريست ها را تحت تعقيب قرار داده و آنان را نابود سازد.
وي گفت: هر کس که شعار حمايت از عراق درجنگ عليه تروريست را سر مي دهد، بايد کمک خود را ثابت کرده و ارسال سلاح را در اولويت قرار دهد، زيرا امروز ديگر هيچ مانع يا عذري در اين خصوص باقي نمانده است.

وي در اين خصوص يادآور شد که تاکنون محموله هاي سلاح که عراق با پول خود از آمريکا خريده است، وارد خاک کشور نشده است.
حکيم در توضيح اين مطلب افزود: عراق بيش از سه ميليارد دلار به خريد سلاح اختصاص داده که هنوز آن را دريافت نکرده است.
رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق افزود: داعشي ها از آسمان نيامده يا از دل زمين سر برنياورده اند بلکه از يک کشور به کشور ديگر رفته و بين فرودگاه ها رفت و آمد دارند و از مرزها عبور مي کنند؛ بنابراين چطور برخي کشورها در مورد آنان کوتاهي کرده و به خود اجازه مي دهند که به گذرگاهي براي عبور تروريست ها و نقطه تجمع آنان براي ورود به عراق تبديل شوند؟ اينجاست که دوست از دشمن شناخته مي شود و مشخص مي شود که چه کسي در کمک به عراق جدي و صادق بوده و چه کسي فقط مدعي کمک است.
وي اظهار داشت: تروريست را دشمن سرسخت و خونخوار برشمرد که نابودي آن نيازمند کمک همه است، اما نبايد تحت هيچ بهانه و يا سرپوشي حاکميت عراق نقض شود، بلکه دوستان واقعي بايد حد و مرز حاکميت عراق را شناخته و به آن احترام بگذارند.
وي تاکيد کرد عراق امروز يکپارچه از شيعه و سني گرفته تا کردها و ترکمن ها و نيز مسيحي ها و ايزدي ها با يکديگر عليه دشمن متحد شده اند و اين جنگ ملت عراق است نه جنگ يک طايفه و يا يک گروه بدون مشارکت گروه ديگر، بنابراين دوستان ما بايد از اين اتحاد زير آسمان عراق و تحت حاکميت آن دفاع کنند.
وي عراقي ها را در استان هاي غربي که از سوي داعشي ها به اشغال در آمده اند، خطاب قرار داد و گفت: اکنون مرحله تاريخي است که با گذشته تفاوت دارد و شما در آن نقش زيادي داريد زيرا سرزمين ما فقط به دست مردم آن آزاد خواهد شد و فقط ملت يک کشور هستند که مي توانند از شرافت خود دفاع کنند زيرا شما امروز با طاعون سياهي دست به گريبان هستيد که شما را به نام دفاع به کام مرگ مي فرستد و سرزمين تان را به نام آزادي، اشغال مي کند و فرزندانتان را به نام هدايت وسوسه کرده و به نام جهاد داعشي به دور از جهاد اسلام محمدي به کام مرگ مي کشاند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |