پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7305 16:29 1393/09/03
عضو کمیسیون امنیت ملی:  حضور در مذاکرات نشانگر اقتدار ما بود

عضو کمیسیون امنیت ملی: حضور در مذاکرات نشانگر اقتدار ما بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عضو کمیسیون امنیت ملی:  حضور در مذاکرات نشانگر اقتدار ما بود

عضو کمیسیون امنیت ملی: حضور در مذاکرات نشانگر اقتدار ما بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز امیداواری از امضای برنامه مشترک بین ایران و 1+5 گفت: صرف حضور در مذاکرات اقتدار ما را نشان داد و در بستر مناسبی توانستیم وارد مذاکرات شویم.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که نتایج مذاکرات چه مثبت باشد چه منفی امیدواریم به یک برنامه مشترکی دسترسی پیدا کنیم، گفت: احتمال امضای آن برنامه مشترک امروز زیاد است که ان‌شاءالله منافع ملی ما هم در آن رعایت شده است.

وی افزود: به طور کلی مذاکرات نشانگر اقتدار ما بود و ما توانستیم در بستر مناسبی با 6 قدرت بزرگ که 5 قدرت آن از اعضای دائم شورای امنیت هستند وارد مذاکره شویم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: خوشبختانه در طی یک سال گذشته توانستیم جنگ روانی که بر علیه ما راه انداخته بودند که ایران جنگ طلب و ناهنجار بوده و به دنبال سلاح اتمی است، این فضا را بشکنیم و تمام اقداماتی را که آنها انجام داده بودند از بین ببریم.

وی با بیان این‌که دیدگاه مردم جهان متأثر از تبلیغات وسیع بر علیه ایران بود، اظهار کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر این دیدگاه کاملاً تغییر پیدا کرده است و این یکی از محاسنی می‌باشد که گفت‌وگوها و مذاکرات به دنبال داشته، چه بسا تجار دنیا هم به دنبال این هستند که مراوداتشان را گسترش داده و تبادلات خوب داشته باشند.

منصوری آرانی در ادامه بیان کرد: چه در صحنه داخلی و چه در صحنه خارجی ما توانسته‌ایم موفق باشیم و مردممان نشاط و امید خاصی را فارغ از اینکه مذاکرات چه نتیجه‌ای داشته باشد به دست آورده‌اند و همین که می‌بینند در صحنه بین‌المللی فعال هسیتم این نشانه موفق بودن است.

وی همچنین در ارتباط با اینکه جریانات چگونه در این مقطع باید فضای سیاسی کشور را مدیریت کنند، گفت: در مورد مذاکرات دو گروه وجود داشت. یک گروه موافق مذاکرات بوده و گروه دیگر مخالف بودند و در میان مخالفان نیز دو گروه وجود داشتند. یک دسته کسانی که دلسوزانه مسائل را رصد کرده و مسائل‌شان را بیان می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز با دیدگاه جناحی و گروهی مسائل را رصد کرده‌اند لذا کسانی که دلسوز بوده‌اند به نظر می‌آید همواره با نظام و در کنار آن هستند و هر زمان که پای منافع ملی در میان باشد منافع آنها هم با منافع ملی گره می خورد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |