پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 77025 11:05 1396/11/04
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مبارزه با فساد اقتصادی نیاز اصلی امروز کشور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مبارزه با فساد اقتصادی نیاز اصلی امروز کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مبارزه با فساد اقتصادی نیاز اصلی امروز کشور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مبارزه با فساد اقتصادی نیاز اصلی امروز کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: رسول خضری، با بیان اینکه نیاز اصلی امروز ما مبارزه با فساد اقتصادی گسترده موجود در سطح کشور است، اظهار کرد: قطعا اگر دولت مبارزه با مفاسد و تبعیض‌های ناروا و بی‌عدالتی را در دستور کار خود قرار دهد، نه تنها مردم ناراضی نبوده و دست به اعتراض نمی‌زنند؛ بلکه دلگرم‌تر می شوند و از دولت حمایت می کنند. مردم ما واقعا از دیدن فساد گسترده موجود به ستوه آمده‌اند.

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه ها گفت: طبق قانون اساسی حق هر ایرانی این است که از قبل فروش نفت سهم خود را دریافت کند و نه رئیس جمهور، نه نمایندگان مجلس و نه هیچ شخصی حق ندارد کسی را از دریافت یارانه منع کند. این کار غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت اضافه کرد: هم اصل ۳ و هم اصل ۵۳ قانون اساسی با حذف یارانه مردم مغایرت دارد. البته افراد می توانند به صورت دلخواه از دریافت یارانه خودداری کنند اما این کار باید داوطلبانه و کاملا اختیاری انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سال ۸۸ زمانی که آقای احمدی نژاد از طرح هدفمندی یارانه ها واقعی کردن قیمت حامل های انرژی سخن گفت کلاه گشادی سر مردم، مجلس و کل آحاد جامعه رفت. چگونه می خواهید قیمت حامل های انرژی را واقعی و جهانی ببینید وقتی که هیچ چیز ما واقعی و جهانی نیست؟

خضری افزود: زمانی می توانید قیمت حامل های انرژی را واقعی ببینید که دستمزدها را هم جهانی ببینید؛ قیمت خودرو را هم جهانی ببینید و کیفیت زندگی مردم را هم جهانی ببینید. در این صورت هیچ اشکالی ندارد بنزین را هم جهانی ببینید.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مسئولین دچار تناقض است، خطاب به برنامه‌ریزان کشور بیان کرد: حال که خدماتتان به مردم این است و کیفیت زندگی مردم را جهان ششمی دیده‌اید، می خواهید قیمت بنزین را جهان اولی ببینید؟

رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه‌ای که رئیس جمهور ادعا کرده متضمن اشتغال فراگیر، رفع فقر مطلق و اجرای عدالت است، از دیدگاه من با کلیه این مباحث مغایرت دارد و به شدت باعث بی عدالتی، افزایش فقر مطلق، بیکاری مردم و حتی تعطیلی بسیاری از مراکز می شود. رسول خضری ادامه داد: خوشبختانه ما در کمیسیون تلفیق حتی یک ریال اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را ندادیم. در صحن مجلس هم انتظار داریم نمایندگان ایستادگی کنند و اجازه افزایش قیمت ندهند. همچنین اجازه افزایش بهای آب و برق و گاز را هم ندادیم.

وی با بیان اینکه در بحث هدفمندی یارانه ها دولت می تواند اگر کسی ثروتمند است، یارانه او را حذف کند، عنوان کرد: مجلس نباید در قانون برنامه ششم توسعه اختیاز حذف یارانه افراد را به دولت می داد و حال باید از مطالبات به‌حق مردم دفاع کند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اینکه بخواهیم با افزایش قیمت حامل های انرژی شغل ایجاد کنیم، در دنیا نوبر است. هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. پس کشورهایی مثل ترکیه که نفت و گاز و بنزین ندارند چگونه ایجاد شغل می کنند؟

خضری با انتقاد از شرایط رفاهی جامعه ایران گفت: نمی دانم چرا در کشوری مثل ترکیه که مانند ما آسیایی و اسلامی است و شرایط برابر دارد، با یک‌دهم تلاش می توان ده برابر کیفیت اینجا زندگی کرد. چرا آنجا باید مردم بدون نفت و گاز و بنزین نسبت به مردم ما زندگی مرفه‌تر و خودروهای لوکس‌تر و شرایط ایده‌آل‌تری داشته باشند.

رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشکلات جامعه ما به دو قضیه برمی گردد، گفت: یک بحث مدیریت است. ما در سطح کلان مدیریت ضعیفی داریم. دومین بحث نیز فساد اقتصادی است که باعث نارضایتی گسترده مردم می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |