جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3654 14:56 1393/04/30
عرضه و تقاضا در بورس تهران متعادل شد

عرضه و تقاضا در بورس تهران متعادل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عرضه و تقاضا در بورس تهران متعادل شد

عرضه و تقاضا در بورس تهران متعادل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : در بازار دیروز بورس تهران شاخص کل بورس به روند صعودی خود ادامه داد و عرضه و تقاضا در بازار متعادل شد

بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز به روند متعادل خود ادامه داد و با رشد 142 واحدی شاخص مواجه شد و به کانال 73 هزار و 890 واحد رسید.به این ترتیب بازار سرمایه به دلیل حمایت صورت‌گرفته، در کف بودن قیمت‌ها، نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و نیز برگزاری مجامع بورس توانست از رشد برخوردار شده و با تعادل به کار خود پایان دهد.
در بازار دیروز روند عرضه و تقاضا متعادل بود و شرکتهای اندکی در رشد شاخص تاثیر گذاشتند به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،پتروشیمی فناوران و صندوق بازنشستگی موجبات رشد شاخص را فراهم کردند این در حالی بود که وزنه منفی شرکتهای مطرحی چون نفت و گاز پارسیان،غدیر،سرمایه گذاری سایپا،تاپیکو،ایران خودرو دیزل،گروه بهمن و پارس خودرو بیشتر بود و مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.
این در حالی است که در بازار دیروز محصولات شیمیایی، مواد دارویی و مخابرات از شرکتهای تاثیر گذار در شاخص بورس بودند.
در بازار دیروز همچنین نمادهای وابسته به گروه خودرو با فشار فروش روبرو شده و نمادهای بسیاری از گروه خودرو به قعر جدول نزدیک شدند اما در پایان معاملات صف های فروش گروه خودرو جمع آوری شده اما نمادهای گروه کماکان قیمت منفی دارند.
همچنین در بازار روز دوشنبه شرکتهای گروه صنعتی بارز، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و لیزینگ رایان سایپا و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |