پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 6170 16:09 1393/08/03
عبدالله ناصری:  هیچ عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را بهم بریزد

عبدالله ناصری: هیچ عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را بهم بریزد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عبدالله ناصری:  هیچ عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را بهم بریزد

عبدالله ناصری: هیچ عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را بهم بریزد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک عضو بنیاد باران گفت: با وجود فشارهای وارد آمده از ناحیه جریان تندرو علیه اصلاحات در فضای رسانه‌ای و غیررسانه‌ای، نگاه مردم و جامعه نسبت به اصلاح‌طلبان بسیار مثبت است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در حال حاضر در بهترین شرایط سیاسی و وضعیت از نظر هماهنگی و انسجام هستند، گفت: نتیجه چنین هماهنگی و انسجامی در انتخابات سال 92 به منصه ظهور رسید.

وی افزود: اصلاح‌طلبان یک ویژگی دیگر دارند و آن این‌که با تنوع و تکثر رهبری روبرو نیستیم و در تمامی جبهه اصلاحات رهبری منسجم و عملا واحد توسط خود هواداران و احزاب اصلاح‌طلب پذیرفته شده است و این موضوع رهبری چیزی نبوده که از ناحیه رهبری جبهه اصلاحات تحمیل شود.

ناصری در ارزیابی خود از وضعیت جناح اصول‌گرا نیز با بیان این‌که اصول‌گرایان با توجه به شکستشان در انتخابات 92 همچنین اختلاف و به‌هم ریختگی گه بینشان به وجود آمده شرایط بدی را نسبت به سال 84 داردند، گفت: به هر ترتیب جبهه پایداری و جریان منسوب به آقای یزدی و آقای احمدی نژاد باعث شدند که اختلافاتی بین اصول‌گرایان شکل بگیرد و عملا جبهه سنتی اصول‌گرایی از روند مدیریت معنوی آقای مصباح و عملکرد بسیار پرمسأله‌ای که نماینده سیاسی جبهه پایداری یعنی آقای احمدی نژاد داشته گلایه‌مند است.

این عضو بنیاد باران در ادامه، اظهار کرد: هم‌اکنون اصول‌گرایان به دنبال انسجام هستند ولی طبق گزارشات موجود نتوانستند به جمع‌بندی واحدی در مورد انتخابات پیش رو برسند و با این وجود تحلیل من این است که در جبهه اصول‌گرایی انسجام پذیری به طور طبیعی شکل نخواهد گرفت مگر اینکه اراده‌های مافوق احزاب و تشکیلات اصول‌گرایی برای انسجام بخشیدن به روند فعالیت‌های جبهه اصول‌گرایی برای انتخابات پیش رو ورود پیدا کنند.

ناصری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود اظهار کرد: از آنجا که اصلاح طلبان تجربه تلخ سال 84 و نتیجه شیرین کنش‌گری عاقلانه و مدبرانه سال 92 را داشتند معتقدند که در انتخابات پیش رو همچنین انتخابات‌های آینده انسجام موجود را خواهند داشت و البته یکی از دلایل وجود چنین انسجامی پختگی سیاسی و هماهنگی در حوزه رهبری جبهه اصلاحات است.

وی با بیان این‌که در بین اصلاح‌طلبان ادعای چندگانگی رهبری وجود ندارد، افزود: به طور طبیعی این رهبری مورد وفاق و اجماع است چنان‌چه در سال 92 دیدیم که کناره‌گیری آقای عارف بنا به خواست رهبری جبهه اصلاحات بود و البته خود آقای عارف این موضوع را اعلام کردند و همه اینها نشان‌دهنده این است که اقتدار موجود در جناح اصلاح‌طلب واقعی است و جنبه فانتزی و تصنعی ندارد.

ناصری خاطرنشان کرد: تا روند ذکر شده در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد اشکالی پیش نمی‌آید و عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را بهم بریزد. حتی احزاب جدید و نوپا نیز همین روند را پذیرفته‌اند و جای هیچ نگرانی از بابت آنها نخواهد بود.

وی با بیان این‌که اگر این روند ادامه پیدا کند روز به روز انسجام میان اصلاح‌طلبان تثبیت و تحکیم یافته‌تر خواهد شد، در عین حال اظهار کرد: یک بخش از نتیجه کنش‌گری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده به نوع نگاه دولت به احزاب اصلاح‌طلب برمی‌گردد. باید دید دولتی که پیروزی‌اش در سال 92 نتیجه انسجام اصلاح‌طلبان بوده و به عنوان مجری انتخابات با نهادهای موثر و دخیل در روند انتخابات که بیرون از قوه مجریه هستند، چطور تعامل خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |