جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2146 12:43 1393/03/09
طرح جدید آزادسازی سهام عدالت کلید خورد

طرح جدید آزادسازی سهام عدالت کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح جدید آزادسازی سهام عدالت کلید خورد

طرح جدید آزادسازی سهام عدالت کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : رییس کل سازمان خصوصی سازی از تدوین طرح جدید آزادسازی سهام عدالت در سه فاز خبر داد و پیش بینی کرد: فاز اول آزادسازی سهام عدالت در سه ماهه سوم سال جاری اجرایی شود .
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در جمع خبرنگاران در مورد آزادسازی سهام عدالت، افزود: قرار است این طرح قبل از ماه مبارک رمضان و یا نیمه اول آن به دولت ارایه شود.
وی با بیان اینکه ، کلیات و جزییات این طرح پس از ارایه آن به دولت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: هرچند قرار است به میزان اقساط پرداخت شده سهام آزاد شود اما براساس پیش بینی این طرح می توان با بهره گیری از روش هایی اقساط این سهام را از محل دیگری نیز تامین و سهام بیشتری را آزاد کرد.
پوری حسینی با اشاره به طرح قبلی آزادسازی سهام عدالت، اضافه کرد: در طرح قبلی عبارتی به لایحه بودجه اضافه شد اما مجلس شورای اسلامی آن عبارت را حذف کرد و خواستار دریافت لایحه ای جداگانه در این زمینه شد.
وی ادامه داد: سهام عدالت پرتفوی 100 هزار میلیارد تومانی دارد و در مقایسه با درآمد عمومی 150 هزار میلیارد تومانی می توان گفت که 60 درصد درآمد عمومی کشور را در سال 92 و نصف این رقم را در سال 93 دارا است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: سود تخصیصی سهام عدالت تا پایان سال 92 حدود 14 هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون کمتر از 10هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و مابقی صرف افزایش سرمایه شده اما باید 44 هزار میلیارد تومان برای بدهی سهامداران سهام عدالت دریافت می شد که کمتر از 30 درصد دریافت شده و با این منوال امیدی برای دریافت طلب دولت در دو سال آینده وجود ندارد.
وی درباره سهام عدالت کارگران فصلی نیز گفت: ارایه سهام کارگران فصلی در استان ها پایان یافته و در تهران نیز تا یک یا دو ماه آینده این سهام به کارگران واگذار می شود.
پوری حسینی درباره جا مانده های سهام عدالت نیز اظهار داشت: تلاش شده با افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند اما جا مانده اند همراهی های لازم انجام شود اما از آنجا که جا ماندگی در گروه های 18 گانه ثبت نام شده قبلی به شدت متفاوت است نمی توان حکم کلی برای آن صادر کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |